هشدار کارشناس ارشد آمریکایی درباره اوج‌گیری کرونا

19:37 - 24 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۰۷۰۶
مدیر مرکز پژوهش و راهبرد بیماری‌های واگیردار دانشگاه مینه سوتا، در نشستی که داشت درباره ادامه تاخت و تاز ویروس کرونا هشدار داد.

- مایکل اوسترهولم، در نشستی با هیات تحریریه «یو اس‌ای تودی» هشدار داد که ویروس کرونا قصد دارد همچنان به مبتلا کردن مردم تا جایی که بتواند، ادامه دهد و سرعت این موج تا مبتلا کردن ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم آمریکا، که موجب ایمنی دسته‌ای و گروهی خواهد شد و گسترش این ویروس را متوقف خواهد کرد، کاهش پیدا نخواهد کرد.

مدیر مرکز پژوهش و راهبرد بیماری‌های واگیردار دانشگاه مینه سوتا در ادامه افزود: موج نخست همه گیری در شهر‌هایی مانند نیویورک که یک پنجم ساکنان آن مبتلا شده‌اند، تنها بخش اندک و کوچکی از گستره همه گیری این بیماری و مرگ و میر‌های ناشی از آن است و هنوز به طور کامل با آثار و پیامد‌های آن درگیر نشده‌ایم. با وجود دردها، رنج ها، مرگ و میر‌ها و زیان‌های شدید اقتصادی که تاکنون متحمل شده‌ایم، تنها پنج تا ۲۰ درصد مردم آمریکا مبتلا شده‌اند و راه درازی تا ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان باقی مانده است.

اوسترهولم پزشک متخصص بیماری‌های عفونی و واگیر در ادامه تاکید کرد که حتی در صورت ناپدید شدن موارد تازه بیماری در تابستان آینده، این پدیده ممکن است نشانگر پیروی این ویروس از یک الگوی فصلی همانند آنفلونزا باشد. بیماری کووید – ۱۹ در مراحل نخست حمله به جهان است که کاهش محدودیت‌ها و مقررات در خانه ماندن را بدون در معرض خطر قرار دادن بیشتر شهروندان آمریکا، دشوار می‌سازد.

به گفته وی در صورت عقب نشینی کووید -۱۹ و بازگشت آن در پائیز، امکان دارد شمار موارد ابتلا اوج بگیرد و سیل بیماران تازه به بیمارستان‌ها سرازیر شود که با این وجود باید با موارد آنفلونزا و ویروس‌های تنفسی مقابله کنند.

اوسترهولم در ادامه گفت: افزون بر این کشور‌های آسیایی مانند کره جنوبی و سنگاپور که در جریان هجوم موج نخست، نظارت‌های سخت، محدودیت‌های شدید و آزمایش‌های سریع را برای مهار همه گیری و پرهیز مرگ و میر اجرا کردند، ممکن است در برابر موج دوم همه گیری، آسیب پذیر باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *