رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت شوراهای حل اختلاف در جهت مصالحه و سازش

17:00 - 24 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۰۶۱۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
نشست مشترک ۶ استان با رییس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور در حالی برگزار شد که استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در حصول سازش، مهمترین محور مورد بحث در این جلسه بود.

لزوم استفاده حداکثری از توان شوراهای حل اختلاف در جهت مصالحه و سازش

- نشست مشترک ۶ استان با رییس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور در حالی برگزار شد که استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف در حصول سازش، مهمترین محور مورد بحث در این جلسه بود.

در این جلسه که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، رؤسای کل دادگستری‌ها و معاونین قضایی رؤسای کل در امور شورا‌های حل اختلاف استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان مهمترین مطالبات و مشکلات مبتلابه حوزه قضایی خود را با رییس مرکز شور‌اهای حل اختلاف کشور در میان گذاشتند.

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با بیان اینکه تلاش برای گسترش فرهنگ صلح و سازش و استفاده حداکثری از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف برای حصول سازش از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی در این استان در سال ۱۳۹۹ می‌باشد، از خراسان شمالی بعنوان یکی از استان‌های برتر در زمینه بهبود و ارتقاء شاخص‌های عملکردی شورا‌های حل اختلاف یاد و ابراز امیدواری کرد: با رفع برخی مشکلات، کمبود‌ها و نارسایی‌ها بتوانیم در سال ۱۳۹۹ از طریق صلح و سازش علاوه بر کاهش حجم ورودی پرونده به محاکم قضایی، فرهنگ مصالحه را بیش از پیش در بین مردم اشاعه و نهادینه سازیم که در این صورت می‌توانیم گام‌های بسیار جدی و اساسی در پیگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی و نیز رفع اختلافات حقوقی برداریم.
 

محجوب، معاون رییس کل دادگستری استان در امور شورا‌های حل اختلاف خراسان شمالی نیز نحوه آموزش از راه دور و مجازی، ساماندهی و تقویت هیأت‌های حل اختلاف در ادارات و اصناف و نیز استفاده بهتر و بیشتر از قابلیت‌های نهاد‌های مردمی و هیأت‌های مذهبی را از جمله برنامه‌های این نهاد شبه قضایی در سال ۱۳۹۹ اعلام کرد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *