رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرونا در اروپا؛ سبک شدن قرنطینه و نگرانی درباره شیوع موج دوم بیماری

12:59 - 24 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۰۵۳۶
اروپا به عنوان بحران زده ترین قاره جهان اکنون با نگرانی در مورد بروز موج دوم کرونا روبرو شده است.
کرونا در اروپا؛ سبک شدن قرنطینه و نگرانی درباره شیوع موج دوم بیماری شمار مبتلایان به بیماری «کرونا» در سراسر جهان به ۴ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۲ نفر رسیده و آمار قربانیان از ۲۹۰ هزار نفر گذشته است اما سهم قاره اروپا بیش از نیمی از آن است به طوری که تاکنون بیش از ۱۵۵ هزار اروپایی جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده اند.

مهم‌ترین خبرهای کرونایی در قاره اروپا به این شرح است:

- اسپانیا: بحران زده‌ترین کشور اروپا از لحاظ شمار مبتلایان، تاکنون ۲۶۹ هزار و ۵۲۰ مورد ابتلا و ۲۶ هزار و ۹۲۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

بهبودی یک زن ۱۱۳ از بیماری کرونا در اسپانیا امید‌ها برای بهبود از این بیماری را در این کشور بحران زده افزایش داد.
 
وی مسن‌ترین بیمار مبتلا به کرونا در این کشور بوده است.

- انگلیس: ثبت ۳۲ هزار و ۶۹۲ مورد مرگ و میر در این کشور سبب شده تا انگلیس دومین کشور مرگبار جهان و مرگبارترین کشور قاره اروپا باشد؛ تاکنون ۲۲۶ هزار و ۴۶۳ انگلیسی به کرونا مبتلا شده اند.

وزیر حمل و نقل انگلیس با اشاره به اینکه راه حل کامل و جامعی برای مقابله با شیوع کرونا وجود ندارد، کسانی را که برای تعطیلات تابستانی اقدام به رزرو بلیط سفر کرده‎اند، در معرض ابتلا به کرونا خواند.
 
ادامه کار هزاران کارمند سرویس سلامت همگانی انگلیس مبتلا به کرونا و افزایش ۴۰ درصدی مرگ و میر در خانه‌های سالمندان انگلیش از دیگر تحولات مهم کرونایی در این کشور هستند.

- ایتالیا: ایتالیا اگرچه با ثبت ۲۲۱ هزار و ۲۱۶ مورد ابتلا در رده چهارم کشور‌های بحران زده قرار دارد، اما شمار ۳۰ هزار و ۹۱۱ نفری قربانیان آن را دومین کشور مرگبار قاره سبز کرده است.

- فرانسه: از این کشور خبر می‌رسد افزایش شمار قربانیان به رقم ۲۶ هزار و ۹۹۱ نفر سبب شده تا این کشور در رده سوم کشور‌های مرگبار اروپا قرار بگیرد؛ تاکنون ۱۷۸ هزار و ۲۲۵ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده‎اند.

«پاریس»، پایتخت فرانسه از روز سه شنبه با کاهش محدودیت‌های ترددی شاهد از سرگرفته شدن زندگی در این شهر است.

- آلمان: برترین کشور اروپایی در مقابله با کرونا تاکنون ۱۷۳ هزار و ۳۰۶ مورد ابتلا و ۷ هزار و ۷۳۸ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است؛ این کشور در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹۸ مورد جدید ابتلا را ثبت کرده است.

افزایش سه برابری شمار مبتلایان به کرونا در آلمان سبب تشدید نگرانی‌ها از بروز موج دوم بیماری در این کشور شده است.
- بلژیک: این کشور تاکنون ۵۳ هزار و ۷۷۹ مورد ابتلا به کرونا و ۸ هزار و ۷۶۱ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

- هلند: از هلند خبر می‌رسد تاکنون ۴۲ هزار و ۹۸۴ شهروند این کشور به کرونا مبتلا شده و ۵ هزار و ۵۱۰ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

- سوئیس: ۳۰ هزار و ۳۸۰ مورد ابتلا و یک هزار و ۸۶۷ مورد مرگ و میر آماریست که این کشور اروپایی در مورد کرونا ارائه کرده است.

- اتریش قصد دارد محدودیت‌های مرزی خود را با سوئیس در چند روز آینده کاهش دهد.
 
احتمالا تا آغاز ماه ژوئن کنترل‌های مرزی میان دو کشور لغو می‌شود.
 
وزیر گردشگری اتریش همچنین اعلام کرد مرز‌های این کشور با آلمان از ۱۵ ژوئن (بیست و ششم خرداد) بازگشایی می‌شود.

- پارلمان اروپا تا پایان جولای مرکز غربالگری کروناست؛ ساختمان پارلمان اروپا به پیشنهاد «دیوید ساسولی»، رییس ایتالیایی پارلمان اروپا از دوشنبه هفته جاری به مرکز آزمایش کرونا مبدل شده است.
 
این روند تا پایان ماه جولای (دهم مرداد) ادامه خواهد داشت.
 
پارلمان اروپا احتمالا در ماه سپتامبر نخستین جلسه خود را برگزار کند.

- فشار اتحادیه اروپا به کشور‌های عضو برای لغو محدودیت‌های مرزی: مقام‌های اتحادیه اروپا روزچهارشنبه، ۲۴ اردیبهشت، از کشور‌های عضو خواستند که محدودیت‌های مرزی را به تدرین لغو کرده و سفر‌های لغو شده به دلیل شیوع کرونا را از سر بگیرند تا صنعت گردشگری مجددا در این قاره جانی گرفته و به اقتصاد بحران زده این کشور‌ها کمک کند.

- بحران شیوع کرونا در یک ماه گذشته سبب کاهش ۹۰ درصدی فعالیت خطوط هوایی در قاره اروپا شد.
 
ترافیک هوایی اروپا در یک ماه گذشته شاهد لغو ۱۲ هزار و ۳۹۴ پرواز بوده است؛ از این رو صنعت حمل و نقل هوایی، از آسیب دیده‌ترین صنایع در اروپا در پی شیوع کرونا است.
 
- روسیه: سرعت بالای شیوع بیماری در روسیه سبب شده تا این کشور در بیش از ۱۰ روز گذشته مرتبا در جدول بحران زده‌ترین کشور‌های جهان پیش رفته و اکنون در رده سوم قرار بگیرد.
 
این کشور که تاکنون ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ مورد ابتلا و ۲ هزار و ۱۱۶ مورد مرگ و میر را ثبت کرده، دومین کشور بحران زده از لحاظ آمار مبتلایان است.

از سوی دیگر رویترز اعلام کرد «دلیل آتش سوزی‌های اخیر بیمارستانی در روسیه، ونتیلاتور‌هایی بوده که برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار گرفته اند.»

روسیه در چند روز اخیر شاهد دو آتش سوزی در بیمارستان‌های ویژه بیماران مبتلا به کرونا بوده است.
 
بیمارستان «پنجاهم» در «مسکو» با یک کشته و بیمارستان «بروسی گئورگی مقدس» در «سن پترزبورگ» با پنج کشته، مراکزی بودند که دستگاه‌های تنفس مصنوعی در آن‌ها فاجعه آفرید.

در حالی که «دیمتری پسکوف»، سخنگوی کرملین به عنوان پنجمین مقام ارشد روس مبتلا به کرونا اعلام شد، پوشیدن ماسک و دستکش از روز گذشته در اماکن عمومی پایتخت اجباری شده است.
 
- ترکیه: «آنکارا» اعلام کرد تاکنون ۱۴۱ هزار و ۴۷۵ مورد ابتلا و ۳ هزار و ۸۹۴ مورد مرگ و میر را ثبت کرده است.

اعلام قانون منع آمد وشد ۴ روزه در بخش‌های بزرگی از کشور ترکیه سبب تثبیت آمار ابتلا و تلفات شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *