سازش ٩۰ درصدی پرونده‌های تصادفات در شوراهای حل اختلاف فارس

22:06 - 23 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۲۰۴۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان فارس از سازش بیش از ٩٠ درصد پرونده های ارجاعی از دادگاه ویژه تصادفات به شوراهای حل اختلاف خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در گفت‌وگو با میزان گفت:یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

اين مقام عالی قضايی اثر صلح و سازش را بسیار سازنده و دارای دامنه وسیع با شعاع گسترده در سطح اجتماع دانست و افزود:با توجه به بخشنامه اخیر ریس قوه قضاییه در خصوص ارجاع پرونده های دادگاه و دادسرا به شوراهای حل اختلاف بايد تلاش همه جانبه ای در جهت مصالحه پرونده های ارجاعی از طرف شوراهای حل اختلاف صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در ادامه از سازش بیش از ٩٠ درصد پرونده های ارجاعی از دادگاه ویژه تصادفات به شوراهای حل اختلاف خبر داد و گفت:آموزش اعضای شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت بوده و لازم است از ظرفیت قضات دادگستری بیش از بیش در این زمینه استفاده شود.

رییس کل دادگستری استان فارس با تاکید بر لزوم شناسایی ریش سفیدان و متنفذین محلی و ساماندهی آن ها تحت عنوان مصلحین قرآنی گفت:مصلحین قرآنی کارشان سازش است و شامل نیروهای اداری بازنشسته و سایر متنفذین محلی می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *