وضعیت بحرانی بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا در بحبوحه کرونا

22:00 - 22 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۹۱۱
گزارش‌های منتشر شده از بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا نشان می‎دهد که همچنان مهاجران بازداشت شده از دسترسی به تجهیزات محافظتی و ضد عفونی کننده محروم هستند.

- رسانه‌های آمریکایی اخیرا گزارش دادند که نخستین مهاجر در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده است.

مرگ این مهاجر بار دیگر نگران‌هایی را درباره وضعیت بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا ایجاد کرده است.

مقام‎های داره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا برای کم اهمیت جلوه دادن این مرگ، مدعی شدند که «دلیل اولیه مرگ این مهاجر با وجود مثبت بودن آزمایش کرونا و دارا بودن تمامی علائم، مشخص نشده است.»

وضعیت مهاجران بازداشت شده در مراکز بازداشتی که به طور مستقیم تحت نظر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا اداره می‌شوند و یا بازداشتگاه‌هایی که تحت کنترل پیمانکاران هستند حتی پیش از شیوع ویروس کرونا نیز مشخص نبود و این موضوع موجب بدنامی این بازداشتگاه‌ها شده است.

به گزارش پایگاه «وُرد سوسیالیست»، مهاجران بازداشت شده در این مراکز، محکوم به یک کشتار غیربهداشتی می‌شوند و وضعیت بهداشتی این بازداشتگاه‌ها همچنان محل پرسش است.

یک گروه حامی حقوق مهاجران در ماه دسامبر سال گذشته و پیش از شیوع ویروس کرونا، شرایط یکی از مراکز بازداشت مهاجران را در ایالت فلوریدا مورد بررسی قرار داد و اعلام کرد که تجهیزات بهداشتی در این مرکز وجود ندارد؛ در حالی که ظرفیت برخی بخش‎ها حدود ۶۵ نفر است، اما حدود ۱۰۰ نفر در این بخش‌ها بازداشت هستند.

تا روز پنجشنبه گذشته و مرگ مهاجر ۵۷ ساله در کالیفرنیا، بیش از ۱۴۰ مهاجر بازداشت شده تنها در یک بازداشتگاه به ویروس کرونا مبتلا بودند؛ این در حالی است که در این بازداشتگاه تنها ۱۸۱ نفر آزمایش کرونا دادند که از این تعداد ابتلای ۱۴۰ نفر تایید شده است.

«ورلد سوسیالیست»، در بخش دیگری می‌نویسد «در بازداشتگاه‌های مهاجران سراسر آمریکا حدود ۷۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و این در حالی است که مجموع آزمایش‌های کرونا که در این مراکز انجام شده هزار و ۵۰۰ مورد بوده است.»

این پایگاه می‌افزاید «این احتمال وجود دارد که آمار واقعی بسیار بیشتر از این میزان باشد؛ در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۰۰ هزار مهاجر دست کم برای مدتی کوتاه در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا بازداشت شده‎اند.»

بنابر این گزارش، با توجه به جمعیت بالای مهاجران در این مراکز بازداشت و با توجه شرایط بهداشتی بسیار ضعیف، احتمالا آمار واقعی ابتلا به کرونا در این مراکز بسیار بالاتر از ارقام اعلام شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *