بحران کرونا میلیون‌ها آمریکایی را از پوشش بیمه درمانی خارج کرد

14:52 - 22 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۸۰۲
رکود اقتصادی و بیکاری در بحران کرونا باعث شده تا میلیون‌ها نفر از شهروندان آمریکایی از پوشش بیمه درمانی خارج شده و نتوانند از امکانات بیمه استفاده کنند.
بحران کرونا میلیون‌ها آمریکایی را از پوشش بیمه درمانی خارج کرد - آمریکا در حال حاضر به عنوان کشور صدر نشین در جدول جهانی کرونا همچنان با این بحران دست به گریبان بوده و روز به روز ابعاد جدیدی از پیامد‌های منفی بحران در جامعه آمریکا پدیدار می‌شود.

آمریکا با بیش از ۸۰ هزار قربانی و نزدیک به یک میلیون و نیم ابتلا به عنوان کشوری کرونا زده به شمار می‌آید که کلاف این بحران روز به روز برای مقام‌های فدرال در هم تنیده شده و زندگی مردم را با چالش‌های جدید رو به رو می‌کند.

به گزارش گاردین، بیش از ۴۳ میلیون نفر از شهروندان آمریکایی ممکن است در دوران اپیدمی کرونا، بیمه درمانی خود را از دست بدهند.

گزارش جدید اندیشکده «رابرت وود جانسون» نشان می‌دهد میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا ممکن است در بحران به وجود آمده، پوشش بیمه درمانی خود را از دست داده و دیگر قادر به استفاده از آن نباشند.

پیش از آنکه بحران کرونا در آمریکا رخنه کند، ۱۶۰ میلیون شهروند آمریکایی یا تقریبا نیمی از مردم این کشور بیمه درمانی خود را از طریق شغل خود دریافت می کردند، اما این در حالی است که موج بیکار شدن و اخراج شدن از شغل به دلیل قوانین قرنطینه، اکنون پوشش بیمه درمانی میلیون‌ها آمریکایی را تهدید می‌کند.
به گفته محققان، احتمال می‌رود ۷ میلیون نفر از مردم آمریکا به دلیل شرایط بد اقتصادی قادر نباشند خود را بیمه کنند.

این آمار قابل توجه می‌تواند چشم انداز مراقبت‌های بهداشتی آمریکا را به طرز چشمگیری تغییر بدهد و منجر به مرگ بیشتر مردم این کشور در شرایط بحرانی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *