دورنمای اقتصاد آمریکا در بحران کرونا؛ نرخ بیکاری به ۲۰ درصد می‎رسد

14:52 - 21 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۵۵۸
اطلاعات و برآورد‌های انجام شده نشان می‎دهند که اقتصاد و نرخ بیکاری آمریکا در ماه جاری میلادی بحران گسترده تری را تجربه خواهد کرد.

- آمار منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا نشان می‎دهد که ماه آوریل ۲۰.۵ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست داده‎اند.

این آمار به معنای آن است که در این ماه، نرخ بیکاری آمریکا در رکوردی بی سابقه از دهه ۱۹۳ تاکنون به ۱۴.۷ درصد رسیده است.

اکنون برآورد‌هایی برای ماه می‌ صورت گرفته و نشان می‌دهد که در ماه می‌، نرخ بیکاری در این کشور با ثبت رکوردی دیگر به ۲۰ درصد خواهد رسید.

این در حالی است پیش از این و در طول ۷ هفته نخست تعطیلی مشاغل در آمریکا، ۳۳.۵ میلیون کارگر آمریکایی شغل خود را از دست داده و برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کردند.

به گزارش«سی ان ان»، بازار کار آمریکا با بحرانی گسترده مواجه شده و در آینده نزدیک این وضعیت بهبود نمی‌یابد.

کارشناسان اقتصادی و متخصصان آمریکایی بر این عقیده هستند که بازگشت نرخ بیکاری به دوران پیش از کرونا در آمریکا ممکن است بیش از ۱۰ سال و یا حتی بیشتر زمان نیاز داشته باشد.

نرخ بیکاری ۱۴.۷ درصد آمریکا برای ماه آوریل در حالی ثبت شده که این آمار در ماه فوریه ۳.۵ و در ماه مارس ۴.۴ درصد بوده است.

تحلیلگران اقتصادی به «سی ان ان» گفته‎اند که حتی در خوشبینانه‌ ترین حالت نیز بازار کار آمریکا تا سال آینده به طور کامل بهبود نخواهد یافت.

حتی کاخ سفید نیز اذعان کرده که بهبودی اقتصادی در آمریکا در آینده نزدیک ممکن نخواهد بود.

«کوین هاست»، یکی از مشاوران ارشد اقتصادی دونالد ترامپ، می‎گوید که نرخ بیکاری در آمریکا برای ماه می‌، احتمالا به ۲۰ درصد خواهد رسید.

یکی از بانک‌های آمریکا نیز برآورد کرده که نرخ بیکاری در این کشور تا سال ۲۰۲۱ تا حدود ۷.۵ درصد کاهش خواهد داشت، اما این نرخ تا پایان سال ۲۰۲۲ نیز به سطح پیش از شیوع کرونا نخواهد رسید.

علاوه بر نرخ بیکاری بسیاری از تحلیلگران درباره رکود اقتصادی و کاهش تولید ناخالص داخی در آمریکا هشدار داده و برآورد‌ها نشان می‎دهند که طی ماه‌های آینده این بحران گسترده‌تر خواهد شد.

در حال حاضر یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۳۱۸ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۰ هزار و ۴۰ نفر نیز در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‎اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *