کرونا در آمریکا؛ مرگ شمار زیادی از سالمندان و قرنطینه شدن مشاور پزشکی ترامپ

11:35 - 21 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۴۸۴
شیوع ویروس کرونا در آمریکا به مرگ شمار زیادی از افراد سالمند و کارکنان مراکز سالمندان منجر شده این در حالی است که ابتلای افراد نزدیک به کاخ سفید روندی صعودی را نشان می‎دهد.
کرونا در آمریکا؛ مرگ شمار زیادی از سالمندان و قرنطینه شدن مشاور پزشکی ترامپ - آمریکا با بیش از ۸۰ هزار قربانی کرونا و عبور شمار مبتلایان از مرز یک میلیون نفر همچنان در صدر کشور‌های کرونا زده جهان قرار دارد.

به گزارش پایگاه «بیزینس اینسایدر»، سالمندان و یا کارمندان مراکز نگهداری از سالمندان حدود یک سوم از آمار تلفات کرونا در آمریکا را تشکیل می‎دهند. 

با در نظر گرفتن این موضوع که تنها ۱۰ درصد از موارد ابتلا در این مراکز رخ می‌دهد و کمتر از ۰.۵ در صد از شهروندان آمریکایی در آنجا زندگی می‌کنند، این میزان از تلفات شوکه کننده است.

بنابر این گزارش، از زمان شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مراکز سالمندان به کانون تلفات و مبتلایان کرونایی مبدل شده است.

در مراکز نگهداری از سالمندان نه تنها ساکنان آن به دلیل سن بالا و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای، آسیب پذیر هستند بلکه این افراد اغلب در اتاق‌های شلوغ نگهداری می‌شوند که کارمندان با آنها ارتباط نزدیکی دارند.

فرماندار سابق نیویورک، می‌گوید «خانه سالمندان، گودال‌های مرگ هستند.»
 
وی در مصاحبه با «نیویورک تایمز»، گفته که «مراکز نگهداری از سالمندان هم اکنون بسیار شلوغ است و با کمبود نیرو مواجه است.»
 
در همین حال پایگاه «تایمز» در تاریخ ۱۷ آوریل (۲۹ فروردین) گزارش داد که دست‎کم ۷ هزار نفر از تلفات کرونا در آمریکا در خانه سالمندان رقم خورده که تقریبا ۲۰ درصد از شمار تلفات کرونایی این کشور را تشکیل دادند.

آخرین یافته‌ها نشان از آن دارد که دست‎کم ۲۵ هزار و ۶۰۰ نفر از ساکنان و کارمندان مراکز نگهداری از سالمندان تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که یک سوم از قربانیان این کشور را تشکیل می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده در اروپا تقریبا نیمی از مرگ و میر کرونایی در مراکز نگهداری از سالمندان رخ داده است.
در خبری دیگر، کاخ سفید نیز از ویروس کرونا هم در امان نبوده است.
 
بنابر گزارش‎ها، تاکنون یازده نفر از اعضای سازمان مخفی آمریکا به این ویروس مبتلا شدند.

گزارش‌ها نشان می‎دهد که ویروس کرونا همچنان در داخل و اطراف کاخ سفید جولان می‌دهد.

حدود ۶۰ نفر از کارمندان سازمان مخفی آمریکا در حالی مسئول محافظت از جان دونالد ترامپ، از ویروس کرونا هستند، که چندین نفر از مقام‌های ارشد کاخ سفید به دلیل ابتلا به کرونا در قرنطینه به سر می‌برند.

رسانه‎های آمریکایی همچنین گزارش دادند «دکتر فائوچی»، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های واگیردار آمریکا، پس از تماس با فردی مبتلا به کرونا در کاخ سفید، به مدت دو هفته قرنطینه خانگی شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *