گوترش در مورد نفرت پراکنی و دیگر هراسی ناشی از شیوع کرونا هشدار داد

13:03 - 19 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۹۰۴۱
دبیرکل سازمان ملل می‌گوید سونامی نفرت پراکنی و بیگانه هراسی در پی بحران شیوع کرونا در سراسر جهان به راه افتاده است.
گوترش در مورد نفرت پراکنی و دیگر هراسی ناشی از شیوع کرونا هشدار داد - «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، امروز جمعه، ۱۹ اردیبهشت، در مورد سونامی نفرت پراکنی و بیگانه هراسی در پی بحران شیوع بیماری «کرونا» در جهان هشدار داد.

به گزارش گاردین، «گوترش» در پیامی ویدئویی گفت: «کووید – ۱۹ به این که ما چه کسی هستیم، کجا زندگی می‌کنیم، چه باور‌هایی داریم و وجه تمایزمان با دیگران چیست، اهمیتی نمی‌دهد؛ برای مقابله با این بیماری به هر میزانی ازهمبستگی نیاز داریم.»

دبیرکل سازمان ملل در ادامه گفت: «این اپیدمی جهانی منجر به سونامی نفرت، دگر هراسی، مقصر پنداری و هراس افکنی شده و در این مسیر در حال حرکت است.»

وی هشدار داد: «حس بیگانه هراسی چه به صورت آنلاین و چه در خیابان‌ها افزایش یافته است. حمله به مسلمانان با شیوع این ویروس بیشتر شده، به پناهجویان و مهاجران به عنوان منابع انتشار ویروس نگریسته می‌شود و از دسترسی به معالجات پزشکی محروم می‌شوند.»
«گوترش» همچنین ضمن تاکید بر تقویت ایمنی جامعه در برابر ویروس نفرت، خواستار تلاشی همه جانبه برای پایان دادن به نفرت پراکنی در سراسر جهان شد و از موسسه‌های آموزشی خواست با توجه به حضور گسترده جوانان در فضای آنلاین بر ادبیات دیجیتال تمرکز کرده و مانعی در مسیر سوء استفاده افراط گرایان از فرصت پدیدآمده متعاقب کرونا شوند.

وی از سران سیاسی خواست تا انسجام اجتماعی را در کشور‌های خود تقویت کنند.

دولت آمریکا از زمان شیوع کرونا بار‌ها بدون ارائه مدارک و شواهد پکن را مقصر شیوع بیماری دانسته و به پنهان کاری متهم کرده است.
 
این اظهارات تنش‌های میان پکن و واشنگتن را تشدید و توافق تجاری میان دو کشور را با خطر مواجه کرده است.

«هوآ چونیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به ادعا‌های مذکور ضمن استناد به مقاله علمی مجله «نیچر» تاکید کرد: «اقدامات به موقع چین در مواجهه با ویروس کرونا، شیوع آن را ۶۷ برابر کاهش داد.»

چین پیشتر نیز تاکید کرده بود که این کشور همواره با تحقیقات سازمان بهداشت جهانی در مورد منشا کرونا همکاری می‌کند.

بیماری کرونا در سراسر جهان تاکنون ۳ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۷۴۴ نفر را مبتلا کرده و سبب مرگ ۲۷۰ هزار و ۷۶۹ نفر شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *