رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأثیر کرونا بر امورات سیاسی جهان؛ جنبه‌های زیستی هم متأثر شد

18:00 - 18 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۶۸۸
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: کرونا همان‌طور که در جوانب مختلف زندگی مردم جهان اثر گذاشته و عادت‌ها و مدل‌های زندگی را تغییر داده است، به همان اندازه نیز بر امورات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جنبه‌های زیستی همه کشورهای جهان تأثیر گذاشته است.
تأثیر کرونا بر امورات سیاسی جهان؛ جنبه‌های طیستی هم متأثر شدندحسن لاسجردی در گفت‌وگو با خبرنگار میزان، با اشاره به تبعات بحران کرونا برکشور‌های جهان گفت: کرونا همانطور که پدیده‌ای جهانی است، تاثیرات آن نیز به صورت جهانی نمود خواهد داشت و تنها مختص به یک کشور، منطقه و یا اتحادیه نخواهد بود.

وی ادامه داد: کرونا همان‌طور که در جوانب مختلف زندگی مردم جهان اثر گذاشته و عادت‌ها و مدل‌های زندگی را تغییر داده است، به‌همان اندازه نیز بر امورات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و جنبه‌های زیستی همه کشورهای جهان تاثیر گذاشته است. 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در پساکرونا با یک بحران جهانی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و مالی کمرنگ شد و تا جامعه جهانی بخواهد به آن روال عادی برگردد، زمان زیادی، وقت لازم است و در این مدت، کشور‌ها آسیب‌های فراوانی را متحمل می‌شوند.

لاسجردی با اشاره به اینکه کشور‌های با اقتصاد‌های بزرگ‌تر، ضرر بیشتری از کرونا خواهند دید، توضیح داد: در این مدت، حتی قیمت نفت آمریکا به‌عنوان یکی از متغیر‌های تعیین نفت جهان، قیمت منفی پیدا کرد.
 
وی یادآور شد: تنها کشور‌هایی می‌توانند از ضرر‌ها و آسیب‌های مختلف کرونا در امان بمانند که بتوانند این پدیده را کنترل کنند و در کوتاه ترین زمان، جامعه را به روال عادی بازگردانند. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *