اهمیت سفر رهبر انقلاب به کشور‌های چین و کره شمالی در سال ۶۸

10:30 - 17 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۸۵۲۵
صفحه khamenei_history در اینستاگرام که روایت‌های رهبر معظم انقلاب از وقایع تاریخی ایران و جهان را منتشر می‌کند، بخشی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت سفر به کشور‌های چین و کره شمالی را منتشر کرد.

- صفحه تاریخ ایران و جهان درس و عبرت؛ که روایت‌های تاریخی رهبر معظم انقلاب را منتشر می‌کند، بخشی از صحبت‌های ایشان در اردیبهشت ماه ۱۳۶۸ در جلسه هیات دولت درخصوص اهمیت سفر به کشور‌های چین و کره شمالی ، را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشت و به نقل از رهبر معظم انقلاب نوشت:

«حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اردیبهشت ۱۳۶۸، به کشور‌های #چین و #کره_شمالی سفر کردند. این سفرها، افزون بر دیدار‌های رسمی سیاسی میان سران کشورها، از نظر فرهنگی و اقتصادی هم دارای اهمیت قابل توجه بود. این واپسین سفر خارجی ایشان در دوران ریاست جمهوری بود. یک ماه بعد و پس از وقوع واقعه تلخ رحلت حضرت امام خمینی (قدس سره) و انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب، پرونده‌ی سفر‌های خارجی ایشان تا به اکنون بسته شد.
‌اما درباره‌ی چرایی و اهمیت این سفر، بخشی از سخنان ایشان که در جلسه هیات دولت، مورخ ۲۰ اردیبهشت و پس از بازگشت از سفر بیان کرده‌اند را مرور می‌کنیم:
‌«محک بسیار ارزشمندی که در نتیجه جنگ تحمیلی برای ملت ما در شناسائی دوستان و دشمنان بدست آمده است، تجربه‌ی گرانبهائی است که در تنظیم روابط ما با کشور‌های مختلف جهان مورد توجه مقصد خواهد گرفت؛ و انجام این سفر و تفاهمات حاصله در آن بنحوی اطمینان بخش مناسبات دوستانه‌ی ملت و دولت ما را با ملت و دولت این دو کشور افزایش خواهد داد. مناسبات تاریخی گذشته و سلایق مبارزاتی مشابه و همچنین تجربیات موفق در کشور ما و این دو کشور استعداد نهفته‌ای است که با ادامه‌ی این رفت و آمد‌ها بارور خواهد شد و نباید به زمینه‌ی ارتباطات ومبادلات در حیطه‌های صنعتی، تکنولوژیک و علمی منحصر شود. ۶۸/۲/۲۰»

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2578572_281.mp4']


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *