متقاضیان اسناد مالکیت کاداستری در استان فارس به دفاتر رسمی مراجعه کنند

13:26 - 14 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۶۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس گفت: با هدف تسریع رسیدگی به درخواست مالکین اسناد دفترچه ای مبنی بر تعویض این اسناد به کاداستری، دفاتر اسناد رسمی اقدامات لازم را انجام دهند.

- نشست هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان فارس و مسؤلان اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان با هدف فراهم سازی زمینه امکان مراجعه متقاضیان تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری در دفاتر اسناد رسمی برگزار شد.

در این جلسه سید مهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس با بیان نقش حساس دفاتر اسناد رسمی در صیانت از حقوق ثبتی جامعه و ضمانت بخشی صحت عقود و نقل و انتقالات، ابراز داشت: این استان با بهره گیری از ۵٠٠ دفتر اسناد رسمی گام های مهمی در ارائه خدمات برداشته است.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای اجرای بهینه قانون جامع حد نگار و ضرورت سرعت بخشی به تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به کاداستری خاطر نشان ساخت: با هدف تسریع در رسیدگی به درخواست مالکین اسناد دفترچه ای مبنی بر تعویض این اسناد به کاداستری، دفاتر اسناد رسمی نسبت به اجرای مفاد این بخشنامه، تحویل و اسکن مدارک مورد نیاز و ارسال آن به ادارات ثبت اسناد و املاک اقدام کنند.

وی مهم ترین اهداف این فرایند را حذف مراجعات حضوری متقاضیان، کاهش ترافیک، دسترسی آسان مردم به دفاتر و صرفه جویی در وقت و هزینه ها دانست و افزود: اجرای این طرح گامی ارزشمند در جهت حفظ سلامت و بهداشت جامعه و تسریع در انجام امور خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *