تمدید حالت فوق العاده در فرانسه؛ موج انتقاد‌ها از عملکرد دولت مکرون بالا گرفت

17:10 - 13 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۴۵۱
فرانسه در حالی با بحران کرونا دست و پنجه نرم می‎کند که نارضایتی‌ها و انتقاد‌ها از سوء مدیریت دولت امانوئل مکرون افزایش یافته است.
موج انتقاد‌ها به دولت مکرون در بحران کرونا روز به روز بیشتر می‌شود - فرانسه از لحاظ شدت درگیری با ویروس کرونا در جایگاه پنجم جدول جهانی قرار گرفته است.

دولت امانوئل مکرون، که پیش از شیوع ویروس کرونا با اعتراضات گسترده اقشار مختلف و  جنبش جلیقه زرد‌ها روبرو بود، اکنون در این بحران جدید با نارضایتی‌های روزافزون به دلیل سوء مدیریت در مقابله با ویروس کرونا و قربانی شدن بیش از ۲۴ هزار نفر مواجه شده است.

به گزارش نشنال پست، امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، در حالی هشدار داد که پایان دادن به زمان قرنطینه سراسری در کشورش نخستین گام برای خروج از بحران کرونا خواهد بود، که با انتقاد‌های شدیدی در خصوص مدیریت وی در بحران کرونا رو به رو شده است.

این در حالی است که اعتراضات روز کارگر که سالانه هزاران نفر از اقشار مختلف را به خیابان‌های فرانسه می‌کشاند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.
 
همچنین رسانه‎های فرانسه روز شنبه اعلام کردند که حالت فوق العاده بهداشتی در این کشور تا ۲۴ می (۴ خرداد)، تمدید شده است.
  • بیشتر بخوانید: 
  • جنجال پیشنهاد کشور‌های اروپایی برای آزمایش واکسن کرونا
اتحادیه‌های فرانسه با وجود بحران کرونا فعالیت‌های اعتراضی خود را به صورت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهند.
 
آنها روز جمعه از مردم خواستند تا در روز کارگر پلاکارد‌های خود را از بالکن خانه‌ها آویزان کنند؛ از سوی دیگر  گروه‌های کوچک معترضان در مرکز پاریس توسط نیرو‌های پلیس متوقف شدند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *