رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتخابات آمریکا؛ امضای طومار استیضاح ترامپ و واکنش بایدن به اتهام رسوایی جنسی

20:00 - 13 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۴۳۶
انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا که در هفته‌های اخیر تحت الشعاع شیوع کرونا در این کشور قرار گرفته بود، اکنون شاهد زمزمه‌هایی در مورد استیضاح مجدد دونالد ترامپ است.
امضای طومار استیضاح ترامپ و واکنش بایدن به اتهام رسوایی جنسی در حالی که شش ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان) وقت باقی است، بحران شیوع «کرونا» برای «دونالد ترامپ»، رییس جمهور آمریکا، و نامزد جمهوریخواه این انتخابات و رسوایی جنسی برای «جو بایدن»، معاون رییس جمهور پیشین آمریکا، و نامزد حزب دموکرات به چالش‌هایی با درجه‎های متفاوت مبدل شده اند.

مهم‌ترین خبرهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شرح زیر است:

- رقابت نزدیک در نظرسنجی های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رقابت تنگاتنگ جو بایدن و دونالد ترامپ در افکار عمومی حکایت دارد.
 
براساس نظرسنجی مشترک «آی بی دی» و «تی آی پی پی»، بایدن و ترامپ از شانسی برابر برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری برخوردارند.
 
در عین حال، نظرسنجی «هارپر» از برتری شش درصدی بایدن بر ترامپ در ایالت «پنسیلوانیا» خبر می‌دهد.
 
نظرسنجی مشترک «هیل» و «هریکس» نیز نشان می‌دهد شانس بایدن، تنها ۲ درصد از ترامپ پیشتر است.
 
اما یافته‌های نظرسنجی «سنت اسلم» نشان دهنده برتری ۸ درصدی بایدن بر ترامپ در ایالت «نیوهمشایر» است.
 
نظرسنجی «پی پی پی» نیز از رقابت نزدیک و اختلاف یک درصدی بایدن با ترامپ در ایالت «تگزاس» حکایت دارد.
 
«اکونومیست» و «یو گاو» نیز می‌گویند بایدن ۴۷ درصد و ترامپ ۴۱ درصد آرا را به خود اختصاص می‌دهند.
- امضای طومار استیضاح ترامپ: انتقادات علیه عملکرد ترامپ در مقابله با شیوع کرونا سبب شده تا اعتراض‌ها علیه وی منجر به امضای طوماری برای استیضاح مجدد چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا شود.
 
در حالی آمار‌ها از ابتلای بیش از یک میلیون و ۱۳۱ هزار آمریکایی به کرونا و جان باختن بیش از ۶۵ هزار نفر از شهروندان این کشور حکایت دارند، اعتراض‌ها به ترامپ نیز شدت یافته است.
 
فرا رفتن آمار جان باختگان آمریکایی بر اثر کرونا سبب شده تا منتقدان از بروز بحران ملی در این کشور خبر داده و ناکارآمدی دولت ترامپ در مقابله با کرونا را سنگ بنای استیضاح دوم وی قرار دهند.

- جو بایدن اتهام جنسی را رد کرد: «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون رییس جمهور پیشین آمریکا، اتهام آزار جنسی را که توسط یکی از کارکنان پیشینش مطرح شده، رد کرد.
 
«تارا رید» می‎گوید که مدارک شکایت وی از بایدن در آرشیو سنا موجود است، اما دانشگاه ایالت «دلاوِر» آمریکا که آرشیو مذکور در آن نگهداری می‌شود، اعلام کرد «هیچ مدرکی را تا دو سال پس از خروج بایدن از صحنه سیاسی منتشر نمی‌کند.»

- ادامه دعوای دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر رای گیری الکترونیک: در حالی که دموکرات‌ها خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به شکل ایمیلی هستند، جمهوریخواهان بر برگزاری حضوری آن تاکید دارند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *