انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل با شیوع کرونا

15:00 - 12 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۷۱۵۰
مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از آمادگی این سازمان برای انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل خبر داد.

- ابراهیم حاجی زاده، مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از آمادگی این سازمان برای انتقال دانشجویان ایرانی خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل خبر داد.
 
وی ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف، در صورت درخواست دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، آنان را به دانشگاه‌های داخل منتقل می‌کنیم.
 
مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان درباره وظایف رایزنان علمی ایران در کشور‌های مختلف، خاطرنشان کرد: رایزن‌های علمی ایران در شرایط کرونا وظیفه سنگینی برای حل مشکلات دانشجویان ایرانی بر عهده داشتند و با دانشجویان و خانواده‌های آنان در تماس بودند.
 
حاجی زاده تاکید کرد: در نتیجه فعالیت رایزنان علمی بود که با همکاری وزارت امور خارجه و ستاد ملی مقابله با کرونا چندین پرواز اختصاصی برای بازگشت دانشجویان ایرانی در نظر گرفته شد.
 
 
مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان گفت: با توجه به دامنه گسترش فضای مجازی و اثر گذاری آن در ارتباطات، تعاملات علمی و آموزشی، نیاز هست شرح وظایف رایزن‌های علمی بازنگری و باز تعریف شود.
 
به گفته حاجی زاده، تعامل رایزن‌های علمی و اساتید اعزامی زبان و ادبیات فارسی به دانشگاه‌های خارج کشور میتواند هم افزایی بسیار موثری در انجام امور بین الملل داشته باشد.
 
وی گفت: بورس‌های مشترک دولت‌های خارجی با جمهوری اسلامی ایران بستر مناسبی را برای ارتقاء و همکاری‌های علمی و فناوری دو جانبه فراهم خواهد کرد.
 

برچسب ها: کرونا دانشجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *