استخراج نتایج نهایی «پیمایش کشوری شیوع آسم» تا پایان مردادماه/ تنها 10 درصد بیماران آسم شدید دارند

10:11 - 03 مرداد 1394
کد خبر: ۶۱۶۹۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت از استخراج نتایج پیمایش کشوری تعیین میزان شیوع آسم تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: نتایج به دست آمده میزان شیوع علائم این بیمار را در کودکان و بزرگسالان همچنین شرایط آنها را مشخص خواهد کرد.
استخراج نتایج نهایی پیمایش کشوری شیوع آسم تا پایان مرداد ماه/ دستورالعمل تشخیص، مراقبت و درمان ویژه پزشکان درمرحله چاپ
مهدی نجمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، از استخراج نتایج نهایی پیمایش کشوری شیوع آسم تا پایان مرداد ماه خبر داد و اظهار کرد: این پیمایش برای نخستین بار به صورت سراسری اجرایی شده است که در آن تمامی اقشار جامعه مورد بررسی قرار گرفته‌اد، به طوری که می‌توان گفت در این پیمایش افراد را بر اساس دو الگوی استاندارد بین المللی تحت پوشش قرار داده‌ایم. نتایج به دست آمده میزان شیوع علائم عارضه مذکور را در کودکان و بزرگسالان همچنین شرایط آنها را مشخص خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در روند اجرای این پیمایش پرسش‌نامه‌هایی با توجه به شاخص‌های این دو الگو طراحی و تدوین همچنین میان جامعه هدف توزیع شد، افزود: اقدامات لازم در این زمینه مطابق با برنامه ریزی‌های صورت گرفته انجام شده است، در حال حاضر پرسشنامه‌های این پیمایش جمع آوری شده است و در حال آنالیز  و تهیه گزارش آنها هستیم.

نجمی به  دستورالعمل برای تشخیص، مراقبت و درمان آسم ویژه پزشکان اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل در کشور تهیه و در مرحله چاپ است که طی سه تا چهار هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

به گفته رئیس اداره بیماری‌های مزمن تنفسی وزارت بهداشت بیماری آسم سالانه 14 میلیون ریال هزینه اقتصادی به افراد تحمیل می‌کند که در قالب مستقیم و غیر مستقیم موجب صرف رقم بالایی از بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود. این در حالی است که رقم مذکور ممکن است به 18 میلیون ریال برسد و در مجموع با احتساب هزینه ها و اعتباراتی که باید نظام درمانی کشور صرف کند سالانه 80 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود. این در حالی است که تنها 10 درصد بیماران به آسم شدید مبتلا بوده و به طور قطع با شناخت به موقع و درمان آن می‌توان بخش زیادی از این هزینه‌ها را کاهش دهند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *