رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صنوف پرخطر چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟

11:07 - 10 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۶۵۶
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف گفت: معتقدیم اصناف پرخطر می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر بگیرند.

صنوف پرخطر چه زمانی بازگشایی می‌شوند؟ابراهیم درستی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: در حال رایزنی برای بازگشایی اصناف پرخطر هستیم تا بر اساس پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف افزود: رستوران، آرایشگاه ها، قهوه خانه‌ها و گرمابه‌ها که به عنوان اصناف پر خطر شناخته می‌شوند باید پروتکل‌هایی برای آن‌ها تعیین شود تا بتوانند فعالیت کنند.

وی با اشاره به تعطیلی واحد‌های مجوز دار، گفت: در نبود فعالیت این اصناف، واحد‌های بدون مجوز اقدام به فعالیت می‌کنند که هم تخلف انجام می‌دهند و هم مردم هزینه زیادی بابت آن پرداخت می‌کنند.

درستی خاطرنشان کرد: به احتمان زیاد تا پایان هفته تکلیف بازگشایی اصناف پرخطر مشخص می‌شود تا با رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: به عنوان مثال آرایشگران می‌توانند با ایجاد فاصله اجتماعی در واحد کسب خود و همچنین تعیین وقت به صورت تلفنی بدون اینکه خطری مراجعه کنندگان را تهدید کنند فعالیت خود را از سر بگیرند.

نماینده وزیر صمت در اتاق اصناف تاکید کرد: با تمام این تفاسیر اصناف خود را ملزم به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا می‌دانند.

درستی با بیان اینکه اصناف پرخطر زیان زیادی متحمل شدند، تصریح کرد: بنابراین باید با کار کارشناسی اسامی آن‌ها اعلام شود تا هم در این بخش به آن‌ها کمک شود و هم در بخش مالیات و بیمه به آن‌ها تسهیلاتی داده شود تا به مشکل نخورند.

وی گفت: همچنین بانک‌ها نیز باید کمک کنند تا اصناف بتوانند از بسته‌های حمایتی استفاده کنند و این بسته شامل حال آن‌ها نیز شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *