رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرونا در انگلیس؛ اختلال در سیستم درمانی و احتمال مرگ ۱۸ هزار بیمار سرطانی

13:11 - 10 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۶۱۱
بحران فاجعه بار شیوع کرونا در انگلیس تاثیر زیادی بر ساختارهای متعدد این کشور داشته و اختلال های عمده ای را رقم زده است.
کرونا در انگلیس؛ اختلال در سیستم درمانی و احتمال مرگ ۱۸ هزار بیمار سرطانی همزمان با ادامه روند سیر صعودی شمار مبتلایان و قربانیان بیماری «کرونا» در جهان، انگلیس، یکی از بحران زده‌ترین کشور‌های جهان و قاره اروپا نیز با افزایش شمار تلفات و مبتلایان مواجه است.

براساس جدیدترین گزارش ها، تاکنون ۱۶۱ هزار و ۱۴۵ نفر در انگلیس به بیماری کرونا مبتلا شده اند و ۲۱ هزار و ۶۷۸ نفر نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست داده‎اند.

مهم‌ترین تحولات انگلیس به این شرح است:

- احتمال مرگ ۱۸ هزار بیمار سرطانی در انگلیس به دلیل بحران کرونا: تعویق یا تاخیر در روند تشخیص یا درمان بیماران سرطانی به دلیل مواجهه انگلیس با بحران کرونا، احتمال مرگ ۱۸ هزار بیمار سرطانی را پر رنگ کرده است.
 
براساس تحقیقات جدید ۶ هزار و ۲۷۰ فردی که به تازگی به سرطان مبتلا شده اند، در ۱۲ ماه آینده جان خود را به دلیل اختلال در بخش درمان و پزشکی به دلیل بحران کرونا از دست می‌دهند.
 
این میزان با احتمال مرگ بیماران قدیمی مبتلا به سرطان به رقم ۱۷ هزار ۹۱۵ نفر می‌رسد.
 
سالانه ۸۹ هزار و ۵۷۶ نفر در انگلیس جان خود را بر اثر سرطان از دست می‌دهند و با اضافه شدن آمار جدید، این میزان ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

- اخراج یک چهارم کارکنان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلیس: شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» اعلام کرد قصد دارد ۱۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند.
 
علت این امر کاهش سفر‌های هوایی در چندماهه اخیر به دلیل شیوع کرونا اعلام شده است.
 
این شرکت ۴۲ هزار کارمند دارد.

- اختلاف نظر در مورد پوشیدن ماسک در کابینه انگلیس: وزرای کابینه «بوریس جانسون»، در مورد توصیه مردم به پوشیدن ماسک دچار اختلاف نظر شده‎اند.
 
«مت هانکوک»، وزیر بهداشت انگلیس ضمن ابراز تردید در مورد موثر بودن پوشیدن ماسک صورت برای جلوگیری از شیوع کرونا، حفظ فاصله اجتماعی را اقدام کارآمدتری برای این منظور خواند.
- کاهش ۹۰ درصدی مسافران اتوبوس‌های شهری انگلیس: شیوع کرونا سبب شده تا در مسیرهایی، شمار مسافران خطوط اتوبوس رانی تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کند.
 
تاکنون ۲۷ نفر از رانندگان اتوبوس‌های شهری بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
 
براساس نظرسنجی که اخیرا انجام شده، یک سوم کارکنان بخش حمل و نقل عمومی توسط مسافران تهدید شده و ۶۲ درصد آنها مورد توهین کلامی قرار گرفتند.
 
عمده این اتفاقات در زمانی رخ داد که از مسافران خواسته شد فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

- قتل یکی از کارکنان سرویس سلامت همگانی با چاقو: یکی از کارکنان سرویس سلامت همگانی انگلیس چند روز مانده به مراسم خاکسپاری پدرش توسط ضربات چاقوی فردی که لباس کادر درمان را به تن داشت، به قتل رسید.
 
تحقیقات در مورد عامل حمله و انگیزه‌های احتمالی ادامه دارد.
 
- هشدار کمپین‌های ضد تبعیض در انگلیس: کمپین‌های ضد تبعیض نژادی در مورد تاثیر زیاد کرونا بر زندگی و سلامت اقلیت‌های قومی مانند سیاهپوستان، آسیایی‌ها و دیگر اقلیت‌ها هشدار دادند.
 
براساس آمار‌ها تقریبا یک سوم افراد بستری شده در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها از اقلیت‌های نژادی هستند.
 
این در حالی است که تنها ۱۴ درصد جمعیت انگلیس را اقلیت‌های قومی و نژادی تشکیل می‌دهند.
 
ضمن اینکه ۱۰ پزشکی که برای نخستین بار مرگ آن‌ها به دلیل ابتلا به کرونا اعلام شد، از اقلیت‌های قومی و نژادی بودند.
 
نابرابری در بهداشت، اشتغال، مسکن و فقر و عوامل فرهنگی و ژنتیکی به عنوان دلایل اصلی تاثیر زیاد اقلیت‌های قومی انگلیس از کرونا اعلام شده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *