رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پاسخ به بیش از ۲۲ هزار استعلام الکترونیکی قضایی توسط اداره ثبت اسناد و املاک بوشهر

9:32 - 09 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۲۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک استان بوشهر گفت: در سال گذشته تعداد ۲۲ هزار و ۱۳ استعلام از مراجع قضایی به ادارات ثبت ارسال و پاسخ آنان ارسال شده و به طور متوسط روزانه پاسخ بیش از ۹۰ استعلام قضایی داده شده است.

پاسخ به بیش از ۲۲ هزار استعلام الکترونیکی قضایی توسط اداره ثبت اسناد و املاک بوشهرسعید محوری در گفت‌وگو با میزان، با اعلام خبر پاسخ به بیش از ۲۲ هزار استعلام الکترونیکی قضایی در سال گذشته توسط اداره ثبت اسناد و املاک بوشهر بیان کرد: تعداد ۲۲ هزار و ۱۳ استعلام از مراجع قضایی به ادارات ثبت ارسال و پاسخ آنان داده شده و به طور متوسط در هر روز کاری پاسخ بیش از ۹۰ استعلام قضایی داده شده است.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک بوشهر ضمن اعلام این موضوع که جهت تسریع و تسهیل در ارائه خدمات ثبتی به مراجعین، دادگستری‌ها بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه از ارسال فیزیکی استعلام ممنوع شده است، افزود: با ایجاد سامانه الکترونیک پاسخ به استعلامات ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه مردم از بروز بسیاری از فساد‌ها نیز جلوگیری شده است و نیاز به مراجعه حضوری ارباب رجوع نمی‌باشد.

وی افزود: در سنوات گذشته استعلامات قضایی به صورت دستی ارسال می‌شدند و این امر باعث افزایش میزان مراجعات و صرف هزینه و وقت شهروندان می‌گشت و معضلاتی همچون جعل را نیز به دنبال داشت.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک بوشهر با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد استعلام‌های مذکور در کمتر از دو روز پاسخ داده شده‌اند، خاطرنشان کرد: واحد‌های ثبتی شبانکاره، کنگان، دیر بهترین عملکرد را در این حوزه در میان واحد‌های ثبتی تابعه داشته‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *