هشدار؛ به بستر و حریم رودخانه‌های البرز نزدیک نشوید

14:29 - 08 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۶۱۴۸
سرپرست اداره کل هواشناسی البرز گفت: با ماندگاری سامانه بارشی در استان البرز و شرایط جوی موجود به شهروندان توصیه می‌شود که از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند.

هشدار به بستر و حریم رودخانه‌های البرز نزدیک نشوید - ایسنا نوشت: آرش بهاروند احمدی درباره  اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد، سامانه بارشی که از حدود سه روز قبل وارد استان شده تا عصر فردا (نهم اردیبهشت ماه) در البرز ماندگار است. 

سرپرست اداره کل هواشناسی البرز اضافه کرد: شرایط جوی موجود باعث شده رودخانه و سد کرج، سد طالقان و رودخانه کردان در حالت سیلابی قرار بگیرند که با توجه به ادامه روند بارندگی‌ها ممکن است شرایط سختی برای استان رقم بخورد.

وی افزود: با توجه به ادامه روند بارندگی‌ها به شهروندان توصیه می‌شود که از استقرار در کنار رودخانه‌ها خودداری کرده و سفر‌های غیر ضروری خود را لغو کنند.

بهاروند احمدی توضیح داد: در شرایط فعلی به کشاورزان، باغداران و عشایر نیز توصیه می‌شود در زمان رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه‎‌ها، تیرک‌ها، سیم برق هوایی، فنس‌ها، لوله‌های فلزی آب، مناطق و علفزار‌های مرطوب و جویبار‌ها و مکان‌ای پر آب و رودخانه‌ها دورشده و حتی الامکان از آن‌ها فاصله بگیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *