انتقاد از عملکرد برخی بانک‌ها در تسویه طلب که منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی می‌شود

10:00 - 07 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۸۴۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس دادگستری استان تهران با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها برای تسویه طلب خود که منجر به تعطیلی واحد‌های تولیدی می‌شود،گفت: مطابق اعلام کارگروه رفع موانع تولید در دادگستری بیش از چهارصد شرکت و واحد تولیدی صرفاً توسط یک بانک تعطیل شده و این اقدام تاسف انگیز است.
رییس دادگستری تهران - نخستین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان تهران برگزار شد.

محمدجواد حشمتی مهذب در ابتدای این نشست با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۳۹۹ بیان کرد: این نامگذاری دارای یک عقبه است و با دلایل متقن، شناخت و پیش بینی که معظم له دارند انتخاب شده و اهمیت فوق العاده‌ای دارد. ما نیز باید در جهت رونق تولید و کمک به صنعت تلاش کنیم تا شعار جهش تولید به تفکر و فرهنگ تبدیل شود، چراکه تحقق این شعار نیازمند ایجاد یک باور است.

رییس کل دادگستری تهران گفت: امروز موضوع صنعت و تولید اهمیت فوق العاده دارد و ما نیز باید تلاش کنیم که با تمام وجود در وسط صحنه و میدان حضور داشته باشیم.

حشمتی مهذب در ادامه با تاکید بر لزوم برنامه ریزی به منظور تحقق شعار "جهش تولید" بیان کرد: این موضوع اهمیت قابل توجهی دارد و لازم است تا بخش‌های مختلف اعم از سازمان بازرسی و سایر بخش‌ها برای تحقق این شعار آمادگی لازم را داشته باشند تا با همگرایی و هماهنگی مناسب و موثر تا تحقق کامل، این شعار را دنبال کنیم.

وی در ادامه با اشاره‌ای به فعالیت‌های دستگاه قضایی در راستای حمایت از تولیدات داخلی گفت: در حال حاضر در یک کارزار و جنگ تمام عیار اقتصادی قرار داریم و استکبار جهانی و به خصوص آمریکا به دنبال این هستند که ایران حتی نتواند قطره ای نفت بفروشد و تمام منافذ را ببندند، البته ما به لطف و فضل خداوند متعال اعتقاد داریم؛ چرا که این‌ها می‌خواستند ایران اسلامی را محروم کنند، اما خودشان نیز بنحوی خسارت دیدند که باورشان نمی شد و خداوند مکر آن‌ها به خودشان بازگرداند.

حشمتی با اشاره به آسیب‌های اقتصادی ناشی از بیماری کرونا در سطح جهان بیان کرد: این وضعیت تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند. ما مطیع و سرباز ولایتیم و خیر کشور و مردم در این است که این شعار امسال بصورت کامل محقق شود و البته ظرفیت‌های خوبی نیز در اختیار داریم.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *