رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتقاد جمعی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس از طرح آموزشی شاد

20:02 - 07 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۸۲۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه انتقاد جمعی از اعضای این کمیسیون درباره طرح آموزشی شاد مطرح شده است، گفت: اجباری شدن فرآیند تحصیلی دانش آموزان از طریق این برنامه خلاف عدالت آموزشی است.
انتقاد جمعی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس از طرح آموزشی شادسید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با میزان، ضمن ارزیابیطرح آموزشی شاد، گفت: اجباری شدن فرآیند تحصیلی دانش آموزان از طریق برنامه شاد خلاف عدالت آموزشی است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا اقتصادی پریشان دارند و اجباری شدن فرآیند تحصیلی دانش آموزان از طریق برنامه شاد هم مزید بر علت شده و نگرانی‌ خانواده‌ها را افزایش داده است.

عضو «کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس گفت: انتقاد جمعی از اعضای این کمیسیون درباره طرح آموزشی شاد مطرح شده است. نمایندگان مشاهده می‌کنند که نگرانی مردم در زمینه تحصیل فرزندانشان بیشتر شده است.

ابطحی تصریح کرد: البته خانواده‌ها در بسیاری از مناطق توان خرید گوشی هوشمند را ندارند و حتی در برخی مناطق با اینترنت ضعیف مواجه هستیم که این هم خود مشکلی دیگر است.

وی تاکید کرد: همچنین برنامه آموزشی شاد فاقد برنامه پرورشی است و این برنامه الزاماً به امور آموزش رسیدگی می‌کند اما سوال اینجاست که مسائل پرورشی چه خواهد شد؟

ابطحی بیان داشت: در برنامه آموزشی شاد عنوان شده است که دانش آموزان می‌توانند از موبایل پدر و مادرشان استفاده کنند اما زمانی که پدر و مادر هر دو مشغول کار هستند آن وقت چه کار می‌توان کرد؟

وی گفت: به نظر می‌رسد مسؤلان در تصمیم‌گیری درباره برنامه آموزشی شاد در رویای خود به سر می‌برند؛ رویا پردازی خوب است اما فعلا این رویا پردازی با واقعیت‌های موجود جور در نمی آید.

ابطحی تاکید کرد: خیلی بهتر بود مسئولان از پنجره تلویزیون به آموزش دانش آموزان می‌پرداختند البته ما هم این را می‌دانیم کسانی که می‌خواهند این برنامه را تهیه کنند، باید از آن سودی به جیب بزنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *