رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش دبیر شورای عالی امنیت ملی به مخالفت آمریکا با درخواست وام بین‌المللی ایران

15:20 - 06 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۶۱۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در واکنش به کارشکنی آمریکا در پرداخت وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران، تصریح کرد: مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است.

//// - امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با انتشار مطلبی در فضای مجازی به کارشکنی آمریکا در پرداخت وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران واکنش نشان داد و نوشت: «مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول، نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است. دولت‌های ثالث دو تعهد دارند؛ قطع همکاری با دولت ناقض و اقدام برای رفع وضعیت غیرقانونی. اروپا چون همیشه فقط ابراز تاسف کرد!»

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، صندوق بین‌المللی پول (IMF) طی بیانیه‌ای اعلام کرد: بسته وام اضطراری ۵۰ میلیارد دلاری IMF به کشور‌هایی که بیشترین درگیری را با ویروس کرونا دارند، تخصیص داده خواهد شد. بر همین اساس، حدود ۸۰ کشور عضو صندوق بین‌المللی پول برای دریافت این وام اعلام نیاز کردند. در تاریخ ۱۶ اسفند ۹۸ نیز نامه درخواست وام ۵ میلیارددلاری ایران به امضای «عبدالناصرهمتی» رئیس کل بانک مرکزی کشورمان به «کریستالینا گئورگیوا» رئیس IMF ارائه شد.

با این وجود، سردمداران رژیم آمریکا از همان ابتدا صریحا اعلام کردند، جلوی اعطای وام ضدکرونایی صندوق بین‌المللی پول به ایران را می‌گیرند؛ واشنگتن در همین راستا دست اندرکاران IMF را تهدید کرد که اگر طرح اعطای وام به ایران را تصویب کنند ضمن وتوی چنین طرحی، کمک‌های سالانه به صندوق بین‌المللی پول را نیز قطع خواهد کرد؛ کاری که رژیم تروریستی آمریکا در بحبوحه شیوع جهانی کرونا با سازمان جهانی بهداشت WHO کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *