بخشی از ساختار سازمان بازرسی در راستای تحقق شعار سال اصلاح شد/ حذف ضوابط زائد و تسریع در صدور مجوز‌های لازم در رابطه با ایجاد واحد‌های تولیدی

8:00 - 07 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۴۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس سازمان بازرسی کل کشور بر رفع موانع تولید در راستای تحقق جهش تولید تاکید کرد و گفت: حدود ۲۴ درصد از برنامه سازمان بازرسی در کل کشور در راستای حمایت از تولید و جهش تولید است.
سازمان بازرسیحجت الاسلام والمسلمین درویشیان در گفت‌وگو با میزان با اشاره به اینکه نامگذاری شعار سال طی سنوات گذشته از سوی مقام معظم رهبری در زمینه مسائل اقتصادی بوده و نشان از اهمیت اقتصاد، معیشت، تولید داخلی و توجه به رفع مشکلات حوزه تولیدی در کشور دارد، گفت: اهمیت اقتصاد که پایه اصلی آن تولید و بویژه درکالا‌های استراتژیک است بر کسی پوشیده نیست.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با بیان اینکه پیگیری تحقق شعار سال یکی از اولویت‌های سازمان بازرسی کل کشور در سال جاری است، اظهار کرد: دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی که پیش از این زیر مجموعه یکی از معاونت‌ها بود به سرعت اصلاح شد و زیر نظر رییس سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت و دستورالعمل آن تدوین و ابلاغ شد تا توجه ویژه‌ای به این موضوع صورت گیرد.

وقتی به وفور کالای قاچاق در بازار در دسترس باشد از کالا‌های داخلی در کشور کمتر استقبال می‌شود 

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در ادامه بر مبارزه جدی با کالای قاچاق تاکید کرد و گفت: در راستای تحقق شعار سال باید به رفع موانع تولید پرداخته شود و تا این موانع مرتفع نشود قطعا جهشی در تولید صورت نمی‌گیرد. 

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه هزینه‌های تولید در کشور بالاست و یکی از اقداماتی که باید صورت گیرد مقابله با ورود کالای قاچاق است، عنوان کرد: یکی از برنامه‌های سازمان بازرسی در سال جاری کمک به اصلاح ساختار تولید و حذف ضوابط زائد و تسریع در صدور مجوز‌های لازم در رابطه با ایجاد واحد‌های تولیدی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین درویشیان  با بیان اینکه حدود ۲۴ درصد از برنامه سازمان بازرسی در کل کشور در راستای حمایت از تولید و جهش تولید است، گفت: در زمینه قوانین و مقررات حمایت از تولید شاید نیازی به قانون جدید نداشته باشیم، بیش از ۱۱ عنوان قانون و مقرره در حمایت از تولید و رونق تولید وجود دارد که یکی از این قوانین سال گذشته به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و حمایت از تولید در آنجا پیش بینی شده است و اگر کسی به وظایف خود در حمایت از تولید ملی عمل نکند برخورد قانونی صورت گیرد.

برنامه‌های سازمان بازرسی در سال جاری رصد واردات غیرضرور است

وی تصریح کرد: یکی از الزاماتی که در قوانین ذکر شده، تلاش همه مسئولان ذیربط و دستگاه‌های مرتبط برای ایجاد فضای مناسب کسب و کار و جلوگیری از واردات بی رویه‌ کالاهایی است که مشابه داخلی آن هم وجود دارد.
 
این مسئول عالی قضایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های سازمان بازرسی در سال جاری رصد واردات غیرضرور است و اینکه دستگاه‌های اجرایی از کالا‌های تولید داخل و مشابه داخلی خریداری کنند، زیرا از لحاظ قانونی خرید کالا‌هایی که مشابه داخلی داشته باشد ممنوع است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه گفت: حمایت جدی و پیگیری رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علمی و فناوری درکشور از جمله موضوعاتی است که در برنامه سال جاری این سازمان قرار دارد. همچنین در رابطه با وصول حقوق دولتی و نظارت بر مصرف تسهیلاتی که به واحد‌های تولیدی داده می‌شود، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید رصد شود که این منابع در حوزه مربوط به تولید مصرف شود و جایی که لازم است این تسهیلات مصرف شود در همان جا مصرف شود و جای دیگر به نام تولید و به کام دیگران نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان در پایان اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی و همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را در خصوص جهش تولید که مورد تاکید و مطالبه جدی رییس قوه قضاییه نیز هست، محقق کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *