رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحرانی شدن وضعیت زندان‌های اوهایو و ایندیانا به دلیل شیوع کرونا

11:57 - 05 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۲۷۶
آمار‌ها نشان می‌دهند که شیوع ویروس کرونا در زندان‌های آمریکا به شدت گسترده و غیر قابل کنترل شده است.
۸۰ درصد از زندانان ۲ زندان ایالت اوهایو به کرونا مبتلا شدند، ۹۲ درصد از زندانیان ایندیانا آلوده شدهبه گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹، در آمریکا با بیشترین تعداد ابتلا و تلفات همچنان در جریان است.

شیوع این ویروس که اکنون به بحرانی غیر قابل کنترل تبدیل شده، بخش‌های بسیاری از جامعه آمریکا به ویژه زندان‌های این کشور را که پر جمعیت‌ترین زندان‌ها در جهان است، به شدت تحت الشعاع خود قرار داده و دولت فدرال را برای مقابله با این بحران به چالش کشانده است.

پایگاه نیوز فایو، نوشته است که تقریبا در ۸۰ درصد موارد از ۲ زندان در ایالت اوهایو زندانیان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

در این گزارش آمده است حدود ۳ هزار و ۵۰۰ زندانی از تاریخ ۲۹ مارس، در این زندان‌ها، به ویروس کووید ۱۹  مبتلا شدند.

گزارش‌های ایالتی درباره این ۲ زندان در ایالت اوهایو، حاکی از آن است که جمعیت افرادی که در این زندان‌ها نگهداری می‌شوند، بسیار بیشتر از ظرفیت اصلی زندان‌هاست و این موضوع بستر را برای شیوع سریع‌تر ویروس، میان هزاران زندانی و کارمند، آماده می‌کند.

آمار‌ها نشان می‌دهند در زندان Marion که حدود ۲۵۰۰ زندانی نگهداری می‌شود، جواب تست کرونای ۲ هزار و ۱۱ نفر مثبت اعلام شده و ۲ نفر از آنها تا کنون جان خود را از دست دادند.
 
همچنین در این زندان، ۱۵۷ کارمند کرونا مبتلا شده که یکی از آنها جان باخته است.

نیویورک تایمز، در گزارشی آورده است که زندان Marion تنها ظرفیت نگهداری ۱۶۵۵ زندانی را دارد و اکنون با جمعیت ۲ برابری خود، به بزرگ‌ترین کانون شیوع بیماری کرونا در آمریکا تبدیل شده است.

علاوه بر آن در دیگر زندان ایالت اوهایو با نام Pickaway از ۲ هزار زندانی، ۱۵۵۵ به ویروس کرونا مبتلا شدند.
 
تا روز سه شنبه، ۱۰ زندانی به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست دادند و دست کم ۷۳ کارمند زندان نیز آلوده شدند.
 
بیشتر بخوانید: 

در زندان Pickaway نیز همانند زندان Marion جمعیت زندانیان تقریبا ۲ برابر ظرفیت اصلی زندان بوده و همین باعث شده تا این بیماری که ماهیت سریع الانتقال دارد، در مدت زمان کوتاهی، شیوع پیدا کند.

این در حالی است که بسیاری از زندان‌های فدرال از آمار بالای شمار ابتلا به ویروس کرونا در میان زندانیان و کارمندان خبر می‌دهند.

پایگاه نیوزویک در مطلبی نوشت در حدود ۹۲ درصد از زندانیانی که در زندان ایندیانا نگهداری می‌شوند، به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در زندان Westville در ایالت ایندیانا، تست کرونا ۱۲۶ زندانی از میان ۱۳۷ نفر مثبت اعلام شده و دست کم ۳ نفر از زندانیان تاکنون به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *