«چامه‌های گلستان» منتشر شد/بررسی لالایی‌های استان گلستان

2:00 - 09 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۵۰۹۳
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
کتاب «چامه‌های گلستان» نوشته هوشنگ جاوید که به بررسی ادبی، زبانی، نوع گویش و روایت لالایی‌های استان گلستان می‌پردازد، منتشر شد.

- کتاب «چامه‌های گلستان» شامل بررسی ادبی، زبانی، نوع گویش و روایت لالایی‌های استان گلستان است و در آن بررسی جامع و کاملی از لالایی‌ها این استان صورت می‌گیرد. همچنین این کتاب یک بازشناسی و هویت بخشی به استان گلستان محسوب می‌شود.

هوشنگ جاوید درباره این کتاب اظهار داشت: کتاب «چامه‌های گلستان» را درباره لالایی‌های استان گلستان نوشتم، این یک کار تحقیقی خوب بود که با همکاری دوستان بومی‌ام انجام شد.

بررسی لالایی‌های استان گلستان در «چامه‌های گلستان»

گفتنی است زهرا برزگر خوان روزی در زمینه تحقیق میدانی، ابوالقاسم کرد کتولی در زمینه جامعه شناسی منطقه مخصوصاً بخش کتولی‌ها و متین رضوان‌پور در زمینه نت‌خوانی در این کتاب با هوشنگ جاوید همکاری داشته‌اند.

جاوید درباره عنوان این اثر افزود: نام کتاب را «گلستان چامه‌ها» گذاشتم به دلیل این که لالایی‌های استان گلستان در ردیف چامه‌ها قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است از هوشنگ جاوید تاکنون کتاب‌های «نقش زن در موسیقی مناطق ایران»، «سیری بر تاریخ داستان پردازی آوازی و موسیقایی در ایران»، «از حماسه تا انقلاب موسیقی»، «میراث پهلوانی در خراسان» (کتاب اول) فرهنگ موسیقی کار در ایران «موسیقی آیینی قوم ترکمن، سیری بر جایگاه اهل بیت»، «آشنایی با موسیقی مناطق و نواحی ایران»، «موسیقی رمضان در ایران»، «پرند ستایش در ایران»، «موسیقی رسانه»، «آخرین خنیاگر (شرح حال زندگی حاج قربان سلیمانی)» و «مناقب‌خوانی، موسیقی قدسی مذهبی و آیینی ایران» منتشر شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *