باباصفری: دوست دارم به لیگ آلمان بروم

11:11 - 02 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۴۰۲۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
دروازه‌بان تیم ملی هندبال گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود تا حضور در لیگ آلمان را هم تجربه کنم

محسن باباصفری در گفت‌وگو با ، در خصوص شرایط خود در لیگ رومانی اظهار داشت: خوشبختانه لیگ رومانی جزو لیگ‌های معتبر اروپایی است، به نحوی که دستمزد و امکاناتم در اینجا خوب و از شرایطم راضی هستم. در این دو سالی که در استوا بخارست و پلی‌تکنیکا  رومانی بازی می‌کنم با وجود داشتن پیشنهادت مختلف از تیم‌های اروپایی اما ترجیح داده‌ام در همین تیمم باقی بمانم.

دوست‌دارم حضور در لیگ آلمان را تجربه کنم

وی ادامه داد: حتی در ابتدای فصل هم پیشنهاداتی داشتم اما چون مدت زمان قرارداد کوتاه بود به آن پاسخ منفی دادم. فعلا که کرونا همه چیز را در دنیا با مشکل مواجه کرده و امیدوارم با از بین رفتن این مشکل شرایطی فراهم شود تا حضور در لیگ آلمان را هم تجربه کنم. شاید این پیشنهاد در زندگی حرفه‌ای بیشتر از چند بار نصیب هر بازیکنی نشود.

اروپایی‌ها متعجب می‌شوند چرا فقط یک بار به جام‌جهانی رفته‌ایم

دروازه‌بان تیم ملی هندبال راجع اینکه نظر سایربازیکنان اروپایی نسبت به ایران چیست، گفت: اولین موضوعی که در ذهن سایر بازیکنان اروپایی نسبت به هندبال ایران خطور می‌کند اینکه چرا با وجود داشتن بازیکنان با استعداد تیم ملی خوب نتیجه نمی‌گیرد. هنگامی که در لیگ‌ قهرمانان اروپا بازی می‌کنیم متعجب می‌شوند چرا با داشتن این همه پتانسیل خوب فقط یک بار به جام‌جهانی رفته‌ایم و باید برای آنها هزار و یک دلیل مختلف بیاوریم که چرا این اتفاق برای ما به وقوع پیوسته است. خداراشکر بازیکنان ایرانی نشان داده‌اند توانمندی و احترام خاصی در بین مردم رومانی و سایر بازیکنان دارند. متاسفانه حامیان مالی نیز گرایش خاصی برای ورود به این رشته ندارند. از مسئولان باشگاه ذوب‌آهن و سپاهان تشکر می‌کنم که همواره حامی هندبال بوده و امیدوارم اگر قرار است تیم‌هایی در لیگ حضور پیدا کنند با کیفیت باشند و چرخه بازیکنان‌سازی را هم فراموش نکنند.

مسئولان دنبال واکاوی نتایج تیم ملی نمی‌روند

باباصفری پیرامون عدم موفقیت تیم ملی گفت: تنها دلیل عدم موفقیت تیم ملی به برنامه‌ریزی ضعیف از طرف مسئولان برمی‌گردد وقتی برنامه‌ای برای تیم ملی مطرح نباشد باعث لطمه دیدن تیم ملی خواهد شد. از طرفی هم باید با امکانات ضعیف تیم ملی کنار بیاییم و هنگامی هم که تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد بعد از سه ماه همه این اتفاق را فراموش می‌کنند و دنبال واکاوی این نتیجه نمی‌روند. اگر همه چیز روی اصول و حساب برای تیم ملی پیش برود این توانایی را داریم تا در هر رویدادی بهترین نتیجه را بگیریم.

بهتر است یک تیم امید برای حس رقابت با تیم ملی بزرگسالان ایجاد شود

وی عنوان کرد: برخی از کارشناسی دوست ندارند برخی از بازیکنان در تیم ملی باشند و آنها را پیر قلمداد می‌کنند، آیا بهتر نیست حداقل پشتوانه‌سازی انجام دهند و پس از آن بازیکنان را پیر قلمداد کنند؟ این در حالی است که میانگین سنی تیم ملی زیاد بالا نیست و در ورزش هندبال پختگی بازیکنان تازه از سن ۳۰ سالگی شروع می‌شود. تازه از دو ماه پیش از آغاز مسابقات مسئولان یادشان می‌افتد برای ما اردو‌ بگذارند. توصیه من این است پس از پایان لیگ اردویی کوتاه مدت برای بازیکنان تیم ملی تدارک دیده شود تا بتوانیم با تیم‌های خوب اروپایی بازی کنیم، همچنین یک تیم امید هم ساخته شود تا از این طریق یک حس رقابتی بین بازیکنان برای حضور در تیم ملی ایجاد شود که این موارد نیاز به برنامه‌ریزی دقیق توسط مسئولان دارد.
 
باید از مربیان داخلی مانند مربیان خارجی حمایت شود
 
عضو تیم ملی هندبال راجع به بحث انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: اگر قرار است مربی تیم ملی داخلی باشد باید مانند مربی خارجی از اوحمایت شود و از او برنامه‌ مشابهی مانند مربی خارجی بخواهند نه اینکه او برای به دست آوردن همه چیز بدود. اگر هم قرار شده مربی خارجی آورده شود فرصت را از دست ندهند و بهترین گزینه را برای تیم ملی بیاورند تا پس از پایان ویروس کرونا اردوهای مرتب و منظم برای تیم ملی تشکیل و در صورت فراهم بودن شرایط با تیم ملی هندبال رومانی بازی تدارکاتی داشته باشیم. از حبیبی هم که در این مدت برای تیم ملی زحمت کشید واقعاً کمال تشکر و قدردانی را دارم.
 
فکر نمی‌کردم روزی به رومانی بیایم
 
باباصفری در پایان در خصوص اینکه روزی فکر می‌کرد تا در هندبال موافق شود، خاطرنشان کرد: من برای به دست آوردن هر چیزی خیلی تلاش کردم تا بتوانم در آن رشته‌ای که می‌خواهم موفق شوم، به نحوی که از دوران کودکی این مسائل را در ذهن خودم مرور می کردم. البته واقعاً فکر نمی‌کردم روزی به رومانی بیایم. اکنون پس از چند سال حضور در رومانی دوست‌دارم در لیگ‌های معتبر بازی تا تجربه جدیدی نصیبم شود و رسیدن به این موضوع هم دور از دسترس نیست. ما بارها قابلیت‌های بالا خودمان را نشان داده‌ایم اما متاسفانه با این وجود به نتایج دلخواهی در تیم ملی هندبال نرسیده‌ایم و امیدوارم روزی در تیم ملی به این افتخارات دست پیدا کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *