تسهیلات مسکن، معادل یارانه نصف ایرانی‌ها/ سهم مسکن از وام‌ها 4.6درصد

14:35 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۳۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: 4.6درصد تسهیلات بانکی در دو ماه نخست سال جاری به خرید مسکن در بخش های مختلف اقتصادی کشور اختصاص یافته به این ترتیب یک هزار و 587میلیارد تومان از اعتبارات بانک ها به بازار مسکن جهت خرید هدایت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بر اساس گزارش بانک مرکزی از مقایسه تطبیقی عملکرد اعطای تسهیلات بانک ها در دو ماه نخست سال جاری نشان می دهد بخش مسکن و ساختمان بیشترین اعتبار بانکی برای خرید مسکن را جذب کرده است به طوری که بیش از 40درصد تسهیلات بانکی معادل یک هزار و 411میلیارد تومان از اعتبارات بانکی این بخش برای خرید مسکن اختصاص یافت.

بر اساس این گزارش، بیش از 79میلیارد تومان تسهیلات بانکی بخش بازرگانی به خرید مسکن اختصاص یافت تا اینکه این بخش پس از بخش مسکن و ساختمان بیشترین حجم خرید و فروش مسکن را داشته باشد و 0.6درصد اعتبارات این بخش در صنعت ساختمان برای خرید مسکن صرف شود.

فعالان بخش صنعت و معدن کشور در دو ماه نخست سال 94 حدود 0.3درصد تسهیلات بانکی خود را در بخش مسکن سرمایه گذاری کردند به این ترتیب 33میلیارد تومان تسهیلات این بخش برای خرید جذب بازار مسکن شد.

سرمایه اختصاص یافته برای خرید مسکن در بخش کشاورزی در مدت مشابه از مرز پنج میلیارد تومان گذشت تا سهم خریدارن مسکن در این بخش از تسهیلات بانکی به رقم 0.3درصد برسد.

تسهیلات مسکن، معادل یارانه نصف ایرانی‌ها/ سهم مسکن از وام‌ها 4.6درصد




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *