سقوط دو کارگر از ارتفاع ۱۰ متری/هر دو کارگر مصدوم شدند

17:05 - 31 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۹۴۵
دو کارگر در حال کار از روی جرثقیل سقوط کرده و هر دو کارگر مصدوم شدند.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، ساعت ۱۷:۴۸ شنبه مورخ ۳۰ فروردین ماه ۹۹ طی تماس کارکنان یک مرکز آموزشی با سامانه ۱۲۵ در خصوص سقوط دو نفر کارگر از روی جرثقیل تاور کرین، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران ایستگاه ۱۰ و نجات ۱۸ را به بزرگراه چمران تقاطع جلال آل احمد در یک مرکز آموزشی اعزام نمود.
 
محمد مومن افسر آماده منطقه۲ عملیات که فرماندهی حادثه را انجام میداد اظهار داشت: در یک کارگاه ساختمانی در یک مرکز آموزشی دو نفر کارگر که بر روی یک جرثقیل تاورکرین در ارتفاع ۱۰ متری کار می‌کردند به دلیل نامعلوم به همراه اتاقک متصل به جرثقیل به داخل گودال زیر تاورکرین که خود آن گودال ۵ متر عمق داشت سقوط کرده بودند و در زیر ده‌ها کیلو آهن گیر افتاده بودند.
 
وی ادامه داد:آتش نشانان بلافاصله پس از رسیدن اقدام به ایمن سازی محل نموده و تلاش خود را برای رها سازی این دو کارگر از زیر آهن‌های سقوط کرده بر روی آن‌ها آغاز نمودند.
 
ایشان ادامه داد:آتش نشانان در یک عملیات سخت، نفسگیر و طاقت فرسا با فیکس کردن کارگر‌های مصدوم بر روی برانکارد تلاش خود را برای خارج کردن آن‌ها از داخل گودال آغاز نمودند.
سقوط دو کارگر  از ارتفاع ۱۰ متری/هر دو کارگر مصدوم شدند
 
مومن افزود:نیرو‌ها با استفاده از ابزار نجات توانستند این دو کارگر را از داخل گودال خارج نموده و تحویل عوامل اورژانس داده تا برای انجام اقدامات پزشکی به مراکز درمانی انتقال یابند؛ لذا نیرو‌ها پس از ایمن سازی و تحویل محل به مدیران مرکز آموزشی به کار خود خاتمه و به ایستگاه‌های مربوطه مراجعت نمودند.
 
علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.

برچسب ها: حادثه آتش نشانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *