رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فرهنگ سازی و گفتمان با مردم مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز است

17:04 - 01 ارديبهشت 1399
کد خبر: ۶۱۳۹۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
توسلی زاده با بیان اینکه فرهنگ سازی و گفتمان با مردم مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز است گفت:برخورد‌های قهریه در راستای حفظ کاربری اراضی گرچه بازدارنده است، اما قطعا تبعاتی نیز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ،نشست مشترک روسای دادگستری و سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با محوریت پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در عرصه کشاورزی حضور مسئولین دادگستری و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این نشست  توسلی زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت قوانین حفظ کاربری اراضی گفت:  نباید اداره جامعه را پر هزینه کنیم. منظور از پرهزینه کردن فضای جامعه همین موضوع تغییر کاربری اراضی است که بیش از ۱۵۰۰ پرونده در محاکم قضایی تشکیل شده است، لذا شایسته آن است پیش از اقدام متخلفین برای ساخت و ساز ها، ماموران این عرصه مانع از شکل گیری ساخت و ساز‌ها شوند.
 
وی بهترین راه کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز را فرهنگ سازی و ممانعت از شکل گیری ساخت و ساز‌ها در همان بدو امر دانست و اظهار داشت: این مهم قطعا اثرات سودمندی نسبت به وضع موجود خواهد داشت.

رییس کل دادگستری کرمانشاه روند اجرای قوانین و تخریب‌های صورت گرفته را مطلوب توصیف کرد و گفت:سازمان جهاد کشاورزی در این راستا بدون اغماض عمل کرده است و فعالیت‌های این سازمان قابل تقدیر است.تمامی دستگاه‌های مرتبط نیز نهایت همکاری را با سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه داشته باشند.

وی فرهنگ سازی و گفتمان با مردم را راهکار مناسب پیشگیری از ساخت و ساز‌ها به حساب آورد و افزود:در میان مردم بودن، آموزش و فرهنگ سازی با رویکرد گفتمان موثر، از جمله اموری است که باید به صورت جدی برای جلوگیری از تخریب منابع ملی در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نظارت‌های بعد از تخریب‌های صورت گرفته طی فروردین ماه سال جاری را مهم برشمرد و افزود: موضوع نظارت‌ها پس از اجرای این مهم، حائز اهمیت است و شورای حفظ کاربری اراضی از این پس به صورت جدی به موضوع ورود خواهد کرد.
 
بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *