برخورد جدی و قاطع با قاچاقچیان و قاچاق سازمان یافته

10:38 - 31 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۷۷۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کرمی گفت: وظیفه دادستان‌ها و محاکم است که با قاچاقچیان و قاچاق سازمان یافته برخورد جدی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن و با سرعت و دقت بالا این پرونده‌ها پیگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با بیان اینکه قاچاق یکی از معضلات کشور و مانع از جهش تولید است، گفت:تولیدکنندگان کشور نیاز به بازار داخلی دارند، اما متاسفانه قاچاقچیان با قاچاق کالا از مبادی غیررسمی کشور به اقتصاد تولیدکنندگان ضربه می‌زنند و از سوی دیگر باید به فکر معیشت مرزنشینان نیز بود و برای زندگی و امرار معاش آن‌ها تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با بیان اینکه قاچاقچیان به انحای مختلف از مرز نشینان که درآمد کافی برای گذران زندگی ندارند سواستفاده می‌کنند تا کید کرد: قاچاقچیان به انحای مختلف و تحت عناوین و شغل‌هایی مانند کوله بری از افرادی که درآمد کمی دارند و از قشر ضعیف جامعه هستند به عنوان وسیله قاچاق استفاده می‌کنند، اگر معیشت این افراد تامین شود بسیاری از مشکلات موجود در زمینه قاچاق در استان مرزی مرتفع می‌شود.
 
   بیشتربخوانید:

   باید منافذ و گلوگاه های قاچاق شناسایی و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد

کرمی در ادامه افزود: از طرف دیگر وظیفه دادستان‌ها و محاکم است که با قاچاقچیان و قاچاق سازمان یافته برخورد جدی داشته باشند و در کمترین زمان ممکن و با سرعت و دقت بالا و با قابلیت و استعداد و سرعت رسیدگی بالا این پرونده‌ها پیگیری شود. این مجازات‌ها باید از طرف دادگاه‌ها طوری باشد که به بازدارندگی کالای قاچاق منجر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *