سقف خدمات بیمه فرهنگیان برداشته شد

14:13 - 31 تير 1394
کد خبر: ۶۱۳۷۱
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال تمامی خدمات بیمه فرهنگیان بدون سقف است، گفت: ما موظف هستیم داروهایی که پزشک برای بیماران خاص تجویز می‌کند را از محل بیمه در نظر گرفته شده، پرداخت کنیم.
ررمنصور مجاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار کرد: بر اساس سیاست و برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جلسات متعددی که با شرکت‌های بیمه‌ای مختلف داشته‌ایم، بر اساس آسیب‌شناسی‌های انجام شده همچنین مرور نقاط ضعف و قوتی که توانسته‌ایم از برنامه سال گذشته به دست آوریم، به این موضوع رسیدیدم که برخی از بیماری‌ها، جراحی‌ها و داروها در بیمه‌ها مد نظر قرار نگرفته است.

وی در ادامه مطرح کرد: امسال تمامی خدمات بیمه فرهنگیان بدون سقف بوده و هزینه جراحی‌ها و بیماری‌ها بر اساس جدولی که اعلام شده است بدون سقف پرداخت خواهد شد. درسال جاری بیمه آتیه‌سازان حافظ به عنوان کارگزار امور اداری و اجرایی بیمه را در دستور کار دارد و با تشکیل صندوقی توانسته‌ایم مدت زمان و فاصله آغاز روند درمان بیماری، پرداخت پول بابت درمان و واریز حق بیمه به فرهنگیان را کوتاه کنیم.

برای خدمات دندانپزشکی فرهنگیان تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای خدمات دندانپزشکی فرهنگیان تسهیلاتی در بیمه در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: دلیل آن نیز هزینه بالای خدمات دندانپزشکی است. البته به جز این امر تمامی داروهای خارجی و تمامی امراض را به صورت ویژه در این بیمه لحاظ کرده‌ایم.

پرداخت داروهایی بیماران خاص

مجاوری با بیان این مطلب که ما موظف هستیم داروهایی که پزشک برای بیماران خاص تجویز کند را از محل بیمه در نظر گرفته شده، پرداخت کنیم، خاطرنشان کرد: بیمه آتیه ساز حدود 9هزار مرکز درمانی و بیمارستان‌ی را تحت پوشش دارد تا فرهنگیان در مناطق مختلف کشور از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به برخی چالش‌هایی که در سال گذشته برای پرداخت حق بیمه فرهنگیان رخ داد، بیان کرد: علت اصلی این چالش ها در سال گذشته این بود که تمامی هزینه های باقی مانده با توجه به اتمام بیمه تا پایان سال 92 پرداخت نشده بود و هنوز برخی از فرهنگیان که در گذشته به بیمارستان مراجعه کرده بودند یا با توجه به بیماری هایی که داشتند، هزینه درمان خود را دریافت نکرده بودند، البته در سال گذشته تمامی هزینه‌های مربوط به بیمه قبلی را پرداخت کردیم.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش علت دیگری که در سال گذشته برای فرهنگیان در زمینه خدمات درمانی مشکل ایجاد کرده بود را مدت زمان ایجاد شعب در تمامی استان ها و انعقاد قرار داد با بیمارستان‌هایی که تحت پوشش این بیمه بودند، بیان کرد و افزود: در حال بیمه آتیه سازان حافظ مسئولیت بیمه تکمیلی فرهنگیان را بر عهده دارد، اما سایر بیمه ها مانند بیمه آتش سورزی، سرقت، اموال، حوادث دانش‌آموزی، خودرو و سایر موارد از طریق بیمه معلم در حال انجام است.

انجام نظرسنجی از فرهنگیان در سال گذشته

مجاوری با توجه به اینکه در سال گذشته برای نظرسنجی چهار بسته بیمه‌ای به فرهنگیان جهت نظر دهی در این خصوص ارائه شد، عنوان کرد: بر اساس نظر سنجی که صورت گرفت یکی از بیمه‌هایی که با استقبال بیشتری روبه رو شد، بیمه آتیه سازان حافظ بود به علت اینکه بیشتر بیماری ها و فعالیت‌‌های پاراکلینیکی و کلینیکی بدون سقف در این بیمه برای فرهنگیان لحاظ شده است.

سقف بیمه زایمان فرهنگیان 10 میلیون ریال است

وی درباره بیمه زایمان فرهنگیان نیز گفت: سقف بیمه زایمان فرهنگیان 10 میلیون ریال است و سایر بیماری ها بدون سقف برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه افزود: پدر، مادر، فرزند و همسر افرادی که تابع و تحت حمایت فرهنگی باشند، می‌تواند از خدمات بیمه فرهنگیان استفاده کند. به عنوان مثال در سال جاری حدود یک میلیون و 700 هزار نفر فرهنگی داریم که با خانواده‌های خود تحت پوشش بیمه هستند .

انتهای پیام/




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *