کرونا و تاثیر آن بر حاشیه نشینان در آمریکا؛ بحران بیکاری در میان اسپانیایی تبارها

13:31 - 30 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۵۷۴
بحران کرونا در آمریکا تاثیر به سزایی بر روی جمعیت اقلیت این کشور گذاشته است تا جایی که شمار بسیاری از این افراد بیکار شده و در تامین نیاز‌های اولیه خود دچار مشکل شده اند.
بیش از ۶۵ درصد از شهروندان اسپانیایی تبار در بحران کرونا شغل خود را از دست دادندبه گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹ که اکنون در آمریکا یکه تازی می‌ کند و این کشور را در صدر کشورهای درگیری قرار داده به بحرانی جدی برای دولت فدرال تبدیل شده است.

اپیدمی کرونا د آمریکا باعث شده است تا میلیون‌ ها انسان موقعیت شغلی خود را از دست داده و از کار بیکار شوند.

بیکار شدن شمار قابل توجهی از شهروندان آمریکایی از یک سو و ضربه‌ محکمی که این اپیدمی به اقتصاد آمریکا وارد کرده از سوی دیگر بحران به وجود آمده را تشدید و مقام‌های فدرال را در رفع با مشکل روبرو ساخته است.

اما از آنجایی که تبعیض نژاد و بی عدالتی در جامعه آمریکا به ویژه برای اقلیت‌ ها و سیاهان بیش از پیش مطرح بوده، هم اکنون بحران کرونا زندگی این گروه را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گفته کارشناسان، بیش از ۶۵ درصد از شهروندان اسپانیایی تبار آمریکا بحران شغل خود را در این بحران از دست داده و یا کاهش قابل توجه درآمد را متحمل شدند، خساراتی که به دشواری می‌توان آن را جبران کرد.

این نظرسنجی از سوی گروهی از پزشکان در شهر نیویورک صورت گرفته است.

نتایج بدست آمده در این نظرسنجی نشان می‌دهد که یک سوم شهروندان لاتین تبار گزارش دادند که میزان قابل توجهی از پس انداز و پول بازنشستگی خود را در اپیدمی «کرونا» از دست دادند و ۵۷ درصد دیگر گفته اند که شرایط به وجود آمده آنان را مجبور کرده تا معاینات پزشکی را لغو کرده و یا با تاخیر بیندازند.
 
 
بیشتر بخوانید: 

علاوه بر آن حدود ۴۳ درصد در این نظرسنجی گفته اند که در پرداخت اجاره خانه به مشکل برخوردند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *