ثبات نسبی در بازار سکه و طلا/ سکه همچنان حباب دارد

20:30 - 28 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۳۱۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: طی این هفته قیمت طلا و سکه تقریبا از ثبات نسبی برخوردار بود و در محدوده ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشت.

ثبات نسبی در بازار سکه و طلا/ سکه همچنان حباب داردمحمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد درباره بازار سکه و طلا طی این هفته اظهار کرد: قیمت انس جهانی طی این هفته نوسان زیادی داشت و از یک هزار و ۶۶۰ دلار تا یک هزار و ۷۴۰ دلار در تغییر بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر افزود: بیماری کرونا، کاهش قیمت نفت، کاهش ارزش سهام، افزایش نرخ بیکاری در آمریکا که تضعیف دلار را در پی داشت از جمله عوامل نوسان انس جهانی بود.

وی گفت: قیمت یک هزار و ۷۴۰ دلار برای انس جهانی در هفت سال گذشته بی سابقه است و رکورد جدیدی ثبت شد.

کشتی آرای با اشاره به بازار سکه و طلا کشور بیان کرد: طی این هفته با توجه به سیاست‌های ارزی کشور، تغییر زیادی را درحوزه قیمت ارز داشتیم و دلار از ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان تا ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان در نوسان بود البته در برخی زمان‌ها افزایش قیمت جهانی طلا با کاهش قیمت ارز در داخل کشور همراه بود و این دو عامل در طول هفته یکدیگر را پوشش می‌دادند.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: نوسان منفی و مثبت انس جهانی و نرخ ارز در داخل کشور موجب نوسان جزئی قیمت سکه و طلا طی هفته شد.

وی ادامه داد: البته قیمت طلا و سکه تقریبا از ثبات نسبی برخوردار بود و در محدوده ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشت.

کشتی آرای گفت:همچنین قیمت هر مثقال طلا نیز از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نوسان بود.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه در حال حاضر سکه ۱۰۰ هزار تومان حباب دارد، گفت: این حباب به دلیل بسته بودن بازار و کاهش داد و ستد و نبود شفافیت است.

وی تاکید کرد: معاملاتی که در حال حاضر به دلیل تعطیلی بازار صورت می‌گیرد بر اساس فرمول است نه بر اساس عرضه و تقاضا و این حباب به همین دلیل است.


برچسب ها: قیمت طلا قیمت سکه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *