رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انتشار فیلم مخفیانه از وضعیت اسفناک زندان‌های آمریکا در مقابله با کرونا/زندانی آمریکایی: ما را به حال خود رها می‌کنند تا بمیریم

9:36 - 25 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۲۱۳۳
یک زندانی آمریکایی با انتشار ویدئویی در یک زندان آلوده به ویروس کرونا می‌گوید که آنها به حال خود رها می‌شوند تا جان خود را از دست دهند.

به گزارش گروه بین الملل ؛ یک زندانی آمریکایی در زندان FCL Elkton در اوهایو، مخفیانه و با استفاده از یک تلفن همراه ویدئویی را ضبط کرده و در آن به شرایط فاجعه بار زندان آلوده به ویروس کرونا که در آن دوران حبس خود را می گذراند، پرداخته است.

این زندانی می‌گوید: «آنها به معنای واقعی کلمه ما را به حال خود رها می‌کنند تا بمیریم.»

در این ویدئو توضیح داده می‌شود که مسئولان این زندان اقدامات کافی را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نداده‌اند و حتی اقدام به اجرای فاصله گذاری اجتماعی نکرده اند و این امر به شیوع ویروس کرونا در محیط زندان منجر شده است.

این زندانی توضیح می‌دهد که تجهیزات محافظتی و مواد ضد عفونی کننده بسیار کمی در اختیار آن‌ها قرار داده شده و به عنوان مثال مواد ضد عفونی کننده بسیار کمی که به آنها داده شده برای مدت ۲ هفته باید استفاده شود.

 

مبتلایان به کرونا در زندان‌های آمریکا به حال خود رها می‌شوند تا بمیرند

 

زندانی ضبط کننده ویدئو می‌گوید در صورتی که اقدام کافی صورت نگیرد و شرایط تغییر نکند افراد بسیاری جان خود را از دست می‌دهند.

در این ویدئو نشان داده می‌شود که چادری در محوطه زندان قرار داده شده و گفته می‌شود که مسئولان زندان اجساد را در داخل این چادر قرار می‌دهند.

آنگونه که این زندانی توضیح می‌دهد چادر در وسط یک زمین بسکتبال قرار داده شده است.

در این ویدئو گفته شده که مسئولان زندان می‌گویند چادر برای قرار دادن اجساد جان باختگان نیست بلکه برای انجام تست کرونا است.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2550044_793.mp4']
پیشتر از ادبیات نامناسب زندانی آمریکایی در این فیلم از مخاطبان گرامی پوزش می‌طلبیم

 

آنگونه که در این ویدئو توضیح داده شده، زندان مورد نظر تاکنون ۳ مورد تلفات بر اثر ابتلا به ویروس کرونا داشته و ۲۰ نفر دیگر نیز تاکنون بستری شده اند.

 

بیشتر بخوانید:

 

این زندانی می‌گوید که بار‌ها درخوست تجهیزات محافظتی کرده، اما همواره مسئولان زندان این درخواست را رد می‌کنند.

در بخشی از این ویدئو به هشدار پرستاری اشاره شده که گفته است دست کم نیمی از افراد در این زندان جان خود را از دست می‌دهند.

«کمپبل»، نام فردی است که این ویدئو را گرفته است.

او می‌گوید که «به دلیل جرایم مرتبط با مواد مخدر بازداشت شده و کمتر از یک سال دیگر از حبس وی باقی مانده است.»

«کمپبل»، درخواست کرده تا بر اساس قانون جدید وزارت دادگستری آمریکا باقی مانده حبس خود را در خانه بگذراند، اما این درخواست وی رد شده است.

این زندانی می‌گوید: «آنها اجازه نمی‌دهند که ما باقی مانده حبس خود را در خانه بگذرانیم چرا؟ چون از طریق ما کسب در آمد می‌کنند. اگر ما به حبس خانگی برویم آن‌ها دیگر نمی‌توانند کسب در آمد کنند.»

«کمپبل»، ابراز امیدواری کرده که انتشار این ویدئو بتواند موجب اعمال فشار بر مسئولان زندان شود تا اقدامات بیشتری برای محافظت از زندانیان در برابر ویروس کرونا به عمل آورند.

این زندانی خواستار انتشار و به اشتراک گذاری این ویدئو می‌شود تا زندانیان از مرگ نجات پیدا کنند.

بر اساس این ویدئو، تا روز ۳ آوریل «مایک دی واین»، فرماندار اوهایو، توصیه کرده تا از مجموع ۴۸ هزار و ۹۹۱ نفر از زندانیان سراسر این ایالت ۳۸ نفر آزاد شوند.

«دی واین»، می‌گوید که اختیاری درباره زندان‌های فدرال مانند «الکتون» ندارد.

او خواستار عدم بازداشت افراد و آوردن آن‌ها به زندان شده است.

اداره زندان‌های اوهایو می‌گوید که ویدئوی منتشر شده از سوی «کمپبل»، در دست بررسی است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *