رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قشقایی: خون خانواده ما آغشته به وزنه‌برداری است/ نمی‌توانم افتخارات نصیری را در المپیک تکرار کنم

0:02 - 27 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۹۴۸
ملی‌پوش وزنه‌برداری گفت: فکر نکنم از لحاظ سنی بتوانم به افتخارات نصیری در المپیک برسم، اما امیدوارم ایران را در المپیک پس از سال‌ها بار دیگر صاحب مدال کنم.

قشقایی: خون خانواده ما آغشته به وزنه‌برداری است/ نمی‌توانم افتخارات نصیری را در المپیک تکرار کنمحافظ قشقایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ،  در خصوص پیگیری تمریناتش اظهار داشت: باتوجه به وضعیت کنونی کشور و ضرورت در خانه ماندن و قرنطینه، بیشتر اوقات در خانه هستم، اما از طرف دیگر با هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل ورزش و جوانان شهرستان "دالاهو کرمانشاه" به صورت خصوصی به همراه پدرم تمریناتم را انجام می‌دهم. از آنجایی که تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا مشخص نیست، تمریناتم زیاد سنگین نیست.

وی در مورد تعویق رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: اگر این مسابقات در موعد مقرر و طبق برنامه قبلی‌ برگزار می‌شد خیلی بهتر بود، اما به دلیل بیماری کرونا زمانش تغییر کرد. البته نباید فراموش کرد سطح مسابقات قهرمانی آسیا در سبک وزن تفاوت چندانی با المپیک ندارد، زیرا بیشتر ورزشکاران مطرح سبک وزن، از آسیا هستند. واقعا هر کسی که بتواند در آسیا مدال بگیرد در المپیک هم به راحتی مدال خواهد گرفت. با وجود اینکه در یک‌ضرب از رقبایم عقب هستم، اما تمام تلاشم را می‌کنم خودم را به آنها نزدیک کنم؛ خوشبختانه در دو ضرب شرایط خوبی دارم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ادامه داد: در وزن ۶۱ کیلوگرم کار سختی دارم، زیرا اکثر وزنه‌برداران در سال اول حضور در وزن جدید با مشکلاتی مواجه هستند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. باید تلاش کنم خیلی زود خودم را در این وزن جا بیاندازم. امیدوارم در این چند ماه باقیمانده تا شروع رقابت‌های برون مرزی به رکورد‌های خوبی برسم. تمام مربیان به همراه پدرم بیشترین تاثیر را در رشد و پیشرفت من ایفا کرده‌اند، البته برخواه و جباری هم در این اتفاق بی تاثیر نبوده‌اند. پدرم با توجه به اینکه مربی وزنه‌برداری است باعث شده به این رشته وارد شوم و خون خانواده ما آغشته به وزنه‌برداری است.
 
قشقایی در مورد اینکه سال ۹۸ برای او چطور بود، اظهار داشت: سال ۹۸ اولین حضور من در مسابقات بین‌المللی بود، اما با این وجود خداراشکر در جام فجر و مسابقات جهانی در اولین تجربه خودم به مدال رسیدم. می‌توانم از این حیث به خودم نمره قبولی دهم. خوشبختانه نسل خوبی به وزنه‌برداری آمده‌اند که می‌توانند ایران را در میادین معتبر بین‌المللی صاحب مدال کنند.
 
وی با اشاره به اینکه به دنبال کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ پاریس است، گفت: هدف اصلی‌ام درخشش در المپیک ۲۰۲۴ و به اهتزاز در آوردن پرچم ایران است. تلاش می‌کنم در مسابقات آینده نتیجه خوبی بگیرم و پله پله جلو بروم. خیلی اتفاق بزرگی خواهد بود اگر بتوانم ایران را در المپیک ایران صاحب مدال کنم.

دارنده مدال نقره جهان در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند روزی بتواند افتخارات محمد نصیری را در سبک وزن برای ایران تکرار کند، عنوان کرد: فکر نکنم از لحاظ سنی بتوانم به افتخارات نصیری در المپیک برسم، اما با این وجود خیلی امیدوارم تا ایران را در المپیک پس از سالیان سال بار دیگر صاحب مدال کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *