پراش: متاسفانه توقع از ما زیاد است / باید رکابزنان ما به تیم‌های خارجی بروند

7:39 - 24 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۶۷۰
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: اگر شرایط اجازه دهد مربی جدید خارجی بیاوریم خوب خواهد شد، البته این اتفاق هم مستلزم فراهم آوردن شرایط خوب برای او خواهد بود.

محمود پراش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص تعویق المپیک اظهار داشت: تعویق المپیک زیاد به حال ما فرقی نمی‌کند زیاد زیرا این مسئله منوط به این است تا بتوانیم شرایط بهتری را در این یک سال و چند ماهه‌ای که تا شروع المپیک باقی مانده برای رکابزنان فراهم کنیم بدین شکل که هم از آنها حمایت کنیم و هم آنها را به اردوها و مسابقات برون مرزی بفرستیم تا از لحاظ آمادگی شرایط خوبی را سپری کند که تنها نماینده ما بتواند در المپیک به خط پایان برسد.

وی در مورد برنامه‌های تیم ملی در سال جاری گفت: با این وضعیتی که فعلأ برای تمام ورزش دنیا ایجاد شده هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه دهد و از آن طرف تقویم فدراسیون جهانی به روزشود برای تیم ملی برنامه‌ریزی خواهیم کرد. در حال تدارک شرکت ملی پوشان در برخی مسابقات برای سال جاری هستیم که امیدوارم تا چند ماه دیگر شرایط به حالت عادی خود برگردد. در حال حاضر رکابزنان در شهر‌های خود براساس برنامه تمرینی، تمرین می‌کنند. روز یکشنبه جلسه‌ای با مسئولان فدراسیون داریم تا برنامه‌ریزی لازم برای المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین صورت بگیرد.

مربی تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: متاسفانه در این دو یا سه سال اخیر باشگاه‌های خوب ما دیگر تیمداری نمی‌کنند و همین باعث شده افت محسوسی را در دوچرخه‌سواری شاهد باشیم. در گذشته براساس رنکینگ قاره‌ای به تیم‌ها سهمیه آسیایی برای المپیک تعلق می‌گرفت اما در حال حاضر از طریق رنکینگ جهانی به کشورها سهمیه تعلق می‌گیرد. باید یک نگرش تازه در باشگاه‌های ما ایجاد شود، به نحوی که فدراسیون تعامل خوب با باشگاه‌ها داشته باشد. البته این وضعیت هم مستلزم این است امکانات بیشتری برای این رشته ایجاد شود. شرایط در دو سال پیش بهتر بود، اما اکنون بودجه فدراسیون هم نصف شده و هم سایر موارد در افت این رشته بی تاثیر نبوده است.

پراش تصریح کرد: باید برای سال شرایطی فراهم شود تا بتوانیم به مسابقات خارجی برویم و برای رکابزنان امکانات جدید سخت‌افزاری را فراهم کنیم. به دنبال برنامه‌ریزی جدیدتر برای تیم ملی برای موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و همچنین المپیک ۲۰۲۴ هستیم. اگر شرایط اجازه دهد مربی جدید خارجی بیاوریم خوب خواهد شد، البته این اتفاق هم مستلزم فراهم آوردن شرایط خوب برای او خواهد بود، زیرا اگر نشود شرایط را فراهم کنیم. حضور آنها در ایران فایده چندانی نخواهد داشت. به طور مثال اگر ملی‌پوشان بتوانند در تیم‌های آسیایی و اروپایی رکاب بزنند هم برای تیم ملی و هم خود آن‌ها از لحاظ انگیزشی بهتر خواهد بود. چند سالی می‌شود قول احداث پیست چوبی را به ما داده‌اند، اما هر بار شاهد خلف وعده مسئولان هستیم، متاسفانه توقع از ما زیاد است و توقع دارند با امکانات ناچیز به جنگ تیم‌های برتر آسیایی برویم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *