سیلاب اخیر نتیجه تنها 7 دقیقه بارندگی بود/ علاج واقعه پیش از وقوع

15:35 - 30 تير 1394
کد خبر: ۶۱۱۶۵
خبرگزاری میزان: حبیب کاشانی با بیان اینکه خسارت های ایجاد شده در سیلاب اخیر تنها بر اثر هفت دقیقه بارندگی رخ داد، گفت: تهران باید برای وقایعی بزرگتر همانند زلزله های بالای پنج ریشتر برنامه ریزی های لازم را داشته باشد و در واقع به علاج واقعه پیش از وقوع بپردازد.
سیلاب اخیر نتیجه تنها 7 دقیقه بارندگی بود/ علاج واقعه پیش از وقوعبه گزارش خبرنگار اجتماعی ، حبیب کاشانی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خسارت های ناشی از طوفان و سیلاب اخیر تنها بر اثر هفت دقیقه بارندگی رخ داده است، گفت: تصور کنید بارش باران 20 دقیقه به طول می انجامید. در این حالت شاهد خسارت های بیشتر و حوادث ناگوارتر از اکنون بودیم.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه بهتر است سازمان های متولی هر یک دیگری را در این مورد مقصر ندانند، گفت: این حادثه در سال های آتی نیز امکان وقوع دارد لذا باید آمادگی‌خود را در برابر حوادث افزایش دهیم زیرا اگر زلزله‌ای بیش پنج ریشتر در تهران اتفاق بیفتد ویرانی هایی که ایجاد می شود بسیار بیشتر از حادثه فعلی است، در نتیجه باید به علاج واقعه پیش از وقوع بپردازیم.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در پایان با تاکید بر تقویت مدیریت بحران گفت: باید پیش از وقوع بحران برنامه ریزی های برای مقابله با آن صورت گیرد تا پس از وقوع واقعه پشیمان نباشیم.

وی در پایان به پرداختن سریال پایتخت به ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه ها اشاره کرد و گفت: در این سریال به خوبی درخواست های غیر معقولی که از اعضای شورای شهر در سراسر کشور می شود به خوبی به نمایش درآمده بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *