فعالیت ۱۰ درصد از هواپیما‌های کشور بعد از شیوع کرونا/ خبری از بسته حمایتی نیست

11:42 - 23 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۱۶۳۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تنها ۱۰ درصد از کل هواپیما‌های کشور در حال حاضر فعالیت می‌کنند و اکثر هواپیما‌ها در پارکینگ هستند.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با ، درباره آخرین وضعیت ناوگان هوایی کشور بعد از شیوع کرونا گفت: در حال حاضر فقط ۱۰ درصد از هواپیما‌های ناوگان پرواز می‌کنند و حدود ۹۰ درصد متوقف هستند ودر پارکینگ فرودگاه‌های کشور پارک هستند.

وی افزود:با توجه به کاهش سفر‌ها بعد از شیوع کرونا بسیاری از مردم براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از انجام سفر خودداری می‌کنند که این موضوع باعث کاهش حمل ونقل به ویژه حمل و نق هوایی شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به وعده دولت برای حمایت از کسب و کار‌های آسیب پذیر در کرونا گفت: قرار شد در قالب بسته حمایتی ۸ هزار میلیارد تومانی دولت از حمل و نقل از شرکت‌های حمل و نقلی مختلف حمایت شود که در این بین حمایت از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل کاهش شدید سفر‌ها نیز مطرح شد.

اسعدی سامانی تاکید کرد: مقرر شد که از شرکت‌های هواپیمایی نیز در قالب بسته‌های حمایتی کمک شود، اما پیگیری‌های انجام شده هنوز به نتیجه نرسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *