شهرداری تهران 230 چاه غیرمجاز حفر کرده است

11:58 - 30 تير 1394
کد خبر: ۶۱۱۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: شهرداری تهران برای آبیاری فضای سبز شهری بیش از ۵۰۰ حلقه چاه حفر کرده که ۲۳۰ حلقه از آن غیر مجاز است.
به گزارش ، خسرو ارتقایی طی گفت وگویی با اشاره به اینکه تعداد چاه های فضای سبز تهران تقریبا معادل چاه های تامین کننده آب شرب آن است، بیان کرد: بیش از 70 میلیون متر مکعب آب از چاه های غیر مجاز برای فضای سبز شهری برداشت می شود.

وی اعمال محدودیت در استفاده از منابع آب زیرزمینی را از سیاست های کلی وزارت نیرو اعلام و تصریح کرد: طرح استفاده از پساب به جای آبهای زیرزمینی برای آبیاری فضای سبز در برخی از شهرهای استان تهران درحال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: انتقال پساب به تعدادی از شهرهای غربی استان تهران برای آبیاری فضای سبز از کانال رباط کریم برنامه ریزی شده است که به طور نوبتی امکان استفاده از آن برای شهرهای تعیین شده فراهم می شود.

ارتقایی با اشاره به برگزاری جلساتی مشترک با شهرداری و آبفای استان تهران برای تعیین تکلیف چاه های مورد استفاده در فضای سبز شهری افزود: بازپس گیری چاه های واگذار شده به شهرداری که آب آنها قابلیت شرب دارد و اختصاص چاه هایی که آب با کیفیت مناسبی ندارد به شهرداری و جایگزینی پساب با آبهای زیرزمینی ازبرنامه های تعیین شده برای طرح احیای سفره های آب زیرزمینی است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *