رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ویروس کرونا هم تیراندازی‌ های مرگبار در آمریکا را متوقف نکرد

22:00 - 20 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۰۶۰۸
آمریکا در حالی در این روز‌ها با بحران ویروس کرونا دست به گریبان است که خشونت‌های تسلیحاتی همچنان در این کشور قربانی می‌گیرد.
ویروس کرونا هم نتوانست جولان تیراندازی‌ها در آمریکا را بگیردبه گزارش گروه بین الملل ، ویروس کووید ۱۹، اکنون در آمریکا به عنوان کشوری که سران آن ادعای قدرت مواجه با هر گونه بحرانی را دارند، به چالشی جدی برای مقام‌های فدرال و دونالد ترامپ، مبدل شده و مانند مردابی ناتمام این کشور را در این وضعیت بحرانی فرو می‌ برد.

آمریکا در حال حاضر از لحاظ شدت درگیری با این ویروس افسار گریخته در جایگاه نخست جهان قرار گرفته است و شمار قربانیان آن از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرده است.

در حالی که آمریکا اکنون به دلیل گستردگی و شیوع ویروس کرونا در وضعیت بسیار بحرانی به سر می‌برد، اما نکته قابل توجه آن است که خشونت تسلیحاتی و تیراندازی های مرگبار  همچنان در این کشور ادامه داشته و حتی قرنطینه و ماندن در خانه که از اقدامات دولت فدرال برای جلوگیری از شیوع این ویروس به شمار می‌آید، گویا عملاً نتوانسته خاکستر این آتش را حتی برای مدتی کوتاه هم که شده در جامعه خشونت طلب خاموش نگاه دارد.

خشونت‌های خیابانی و تیراندازی‌های مرگبار جمعی در شهر شیکاگو همیشه آمار بالایی را به ویژه در آخر هفته‌ ها و در تعطیلات به ثبت رسانده است.

پایگاه نیوزویک در گزارشی به افزایش تیراندازی‌ها در شهر شیکاگو در بحران شیوع کرونا پرداخته و می نویسد قرنطینه مردم شیکاگو نتوانسته شمار تیراندازی‌ها را در این شهر کاهش دهد.

بر اساس داده‌ های پلیس شیکاگو تا ۳۱ ماه مارس یعنی در ۳ ماه نخست سال ۲۰۲۰، تیراندازی‌ها و خشونت‌های خیابانی تاکنون ۴۹۸ قربانی در این شهر بر جای گذاشته است.

علاوه بر آن، پلیس شهر شیکاگو اعلام کرده است که در هفته اول ماه آوریل، ۲۰ مورد تیراندازی در چندین حادثه به ثبت رسیده است.

آمار پلیس این منطقه حاکی از آن است که در ماه مارس استفاده از سلاح گرم در درگیری‌ها و نزاع خیابانی و یا اختلافات خانوداگی ۱۶۵ کشته بر جای گذاشته که بیشتر در مناطق جنوبی و غربی منطقه گزارش شده است.
 
بیشتر بخوانید: 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *