۶۸ درصد مددجویان استان اردبیل با استفاده از بخشنامه رئیس قوه قضاییه در بیرون زندان هستند

17:01 - 18 فروردين 1399
کد خبر: ۶۱۰۴۴۶
رییس کل دادگستری استان اردبیل در بازدید از زندان مرکزی استان بر این نکته تاکید کرد که ۶۸ درصد مددجویان استان اردبیل با استفاده از بخشنامه رئیس قوه قضاییه در بیرون زندان هستند.

۶۸ درصد مددجویان استان اردبیل با استفاده از بخشنامه رئیس قوه قضاییه در بیرون زندان هستندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از زندان مرکزی اردبیل بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این بازدید و دیدار چهره به چهره با زندانیان ضمن اشاره به شرایط بهداشتی جامعه و شیوع ویروس کرونا و همچنین نگرانی‌ها و دغدغه‌ها در این زمینه نسبت به شرایط زندانی‌ها افزود: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولین دستگاه قضایی و زندان‌های استان و نیز همکاری سایر مجموعه‌ها از جمله استانداری، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مراقبت‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی کردن محیط‌ها به صورت مستمر و مداوم صورت می‌گیرد.

وی افزود: خوشبختانه بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، زندان‌های استان از این حیث در شرایط مطلوبی قرار دارد و هیچگونه دغدغه و نگرانی در خصوص شیوع و ابتلا به ویروس کرونا در زندان‌های سطح استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین با اشاره به بخشنامه ابلاغی از سوی رییس قوه قضاییه در خصوص اعطای عفو و مرخصی به زندانیان گفت: در این خصوص در سریع‌ترین زمان ممکن بررسی‌ها انجام گرفته و بیش از ۶۸ درصد مددجویان استان با استفاده از امتیازات این بخشنامه در بیرون زندان هستند که ۲۱۵ نفر از این زندانیان به لحاظ جرایم کم اهمیت و فاقد سابقه کیفری و نیز به لحاظ شرایط خاص خانواده آنان با استفاده از مرخصی پایان محکومیت آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به خط قرمز دستگاه قضایی استان در تامین امنیت و آرامش شهروندان گفت: افرادی که دارای جرایم خشن هستند و آزادی آن‌ها موجب اخلال در نظم و امنیت می‌شود از شرایط بهره مندی و استفاده از این امتیازات محروم هستند و این افراد در زندان‌ها می‌مانند هرچند مراقبت‌های بهداشتی در سایه نظارت‌های مستمر و مداوم بر روی این افراد به صورت مطلوب صورت می‌گیرد.

وی افزود: افرادی که با استفاده از این بخشنامه در خارج از زندان هستند از طریق پلیس‌های تخصصی تحت نظارت بوده و در صورت ارتکاب به جرم و تخلف مطابق قانون به شدت با این افراد برخورد می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *