درخواست عجیب و غیرمنطقی آلمان از ایران

11:21 - 29 تير 1394
کد خبر: ۶۰۸۴۵
خبرگزاری میزان: آلمان به قدری مشتاق ورود به بازارهای ایران است که حتی منتظر تصویب قطعنامه شورای امنیت نشد و پنج روز پس از توافق هسته‌ای هیأتی متشکل از 10 شرکت بزرگ را با قائم مقام صدراعظم این کشور راهی ایران کرد.

به گزارش گروه فضای مجازی ؛ "زیگمار گابریل" قائم‌مقام آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و وزیر اقتصاد این کشور که در رأس هیأتی سیاسی اقتصادی به تهران سفر کرده، درخواست غیرمنطقی و عجیب مطرح کرده است.

وی از ایران خواسته تا برای بهبود روابط اقتصادی با غرب، با رژیم اشغالگر قدس رابطه برقرار کند.

به گزارش رویترز گابریل که یکشنبه ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) برای دیداری سه‌روزه وارد تهران شد، در جمع تعدادی از صاحبان صنعت و تجارت ایران وآلمان گفت: «زیر سوال بردن حق موجودیت این کشور [منظور رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی است] مسأله‌ای نیست که ما آلمانی‌ها بتوانیم آن را قبول کنیم.»

وزیر اقتصاد آلمان که بلافاصله پس از توافق هسته‌ای به ایران آمده، گفت اگر این موضوع مورد بحث قرار نگیرد ایران نمی‌تواند در بلند مدت روابط اقتصادی خوبی با آلمان برقرار کند.

او آنقدر این درخواستش را جدی گرفت که پیشنهاد میانجی‌گری آلمان برای بهبود روابط ایران و رژیم اشغالگر را مطرح کرد.

آلمان به قدری مشتاق ورود به بازارهای ایران است که حتی منتظر تصویب قطعنامه شورای امنیت نشد و پنج روز پس از توافق هسته‌ای هیأتی متشکل از 10 شرکت بزرگ را با قائم مقام صدراعظم این کشور راهی ایران کرد. قرار است قراردادهایی در بخش‌های ماشین‌آلات صنعتی، شیمی و داروسازی میان دو کشور امضا شود.

اکنون با وجود این اشتیاق آلمانی‌ها برای حضور در ایران، مطرح کردن شرط به رسمیت شناختن رژیم نامشروع و اشغالگر صهیونیستی از سوی دولت و ملت ایران، عجیب و احمقانه به نظر می‌رسد.

پیش از اعمال تحریم‌های هسته‌ای، آلمان بزرگ‌ترین شریک تجاری ایران در اروپا بود. میزان صادرات کالا از آلمان به ایران که در سال ۲۰۰۶ میلادی، ۴.۱ میلیارد یورو برآورد شده بود، در سال ۲۰۱۳ به ۱.۸ میلیارد یورو رسید. هر چند که صادرات آلمان به ایران بعد از توافق موقت ژنو در اواخر سال ۲۰۱۳ حدود ۳۰ درصد رشد کرد.

زیگمار گابریل، معاون صدراعظم و وزیراقتصاد آلمان، امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت ایران

به نوشته سایت آلمانی دویچه وله، اقتصاد آلمان امیدوار است که پس از پایان مناقشه هسته‌ای غرب با ایران، سطح روابط اقتصادی دو کشور به شدت افزایش یابد. اتاق صنایع و بازرگانی آلمان انتظار دارد که حجم صادرات آلمان به ایران در سه تا چهار سال آینده از ۳۹/ ۲میلیارد یورو در سال ۲۰۱۴ به ۱۰ میلیارد یورو، یعنی بیش از چهار برابر افزایش یابد.

"فولکر ترایر" رئیس بخش اقتصاد خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، در این رابطه پیش‌بینی کرد: «اگر تحریم‌ها علیه ایران لغو شوند، میزان تجارت آلمان با ایران را می‌توان به‌زودی به پنج میلیارد یورو افزایش داد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که هیئتی از اسپانیا هم به زودی به تهران سفر خواهد کرد و فرانسوی‌ها هم برنامه مشابهی دارند.

"زیگمار گابریل" قائم‌مقام آنگلا مرکل

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه چندی پیش اعلام کرد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه جمهوری اسلامی از وی دعوت کرده است تا به ایران بیاید و او نیز این دعوت را پذیرفته است.

در همین حال وزیر خارجه اتریش نیز اعلام کرده است در ماه سپتامبر همراه رئیس‌جمهور این کشور به ایران خواهد آمد.

سباستیان کورتز، وزیر خارجه اتریش، شنبه در مصاحبه‌ با شبکه‌ی رادیویی ORF گفت: «من رئیس‌جمهور فدرال را که ماه سپتامبر به ایران سفر می‌کند، همراهی خواهم کرد.»

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *