مردم در منزل ماندن را جدی بگیرند/ ضرورت همکاری همگانی برای مقابله با کرونا

6:00 - 26 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۶۱۴۷
عضو شورای شهر تهران بر ضرورت همکاری مردم برای مقابله با بیماری کرونا در شهر تهران تاکید کرد.

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه گفت: بر اساس تجربیات بدست آمده در ارتباط با این بیماری در طی ماه‌های اخیر، شاید تنها راه این بیماری قطع زنجیره این ویروس در بین انسان‌هاست با توجه به اینکه در حال حاضر واکسن و داروی مشخصی برای این بیماری وجود ندارد و سرعت انتقال آن بسیار بالاست، همه باید تلاش کنیم که زنجیره این بیماری را قطع کنیم تا آمار مبتلایان به این بیماری و فوت شدگان در این ارتباط کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم عید را باید در منزل خود بمانند، تصریح کرد: به نظر من امروز بیشتر از هر زمانی بدانیم که خطر به ما نزدیک است و بهترین توصیه به شهروندانمان این است که در خانه بمانند و نکات رعایت بهداشتی را داشته باشند تا هرچه سریع‌تر بتوانیم با این بیماری مقابله کنیم.

حبیب‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: مردم عید امسال را در خانه بمانند و رفت و آمد‌ها را به طور کامل منتفی شده بدانند، تا در شرایط بهتری و پس از اتمام این بحران می‌توان تمامی این دید و بازدید‌ها را به طور کامل انجام داد و لذا فکر می‌کنم که همه باید این مساله را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: فقد نباید به این موضوع اکتفا کنیم که تنها به ماندن مردم در خانه اکتفا کنیم و به نظر من بخشی از جامعه که شاید بخشی از این موضوع را جدی نگرفته‌اند باید ممنوعیت‌های را در نظر بگیریم که حتی می‌تواند شامل ممنوعیت خروج از منزل یا محدودیت تردد در محله هم می‌تواند در مقابله با این بیماری موثر باشد.

حبیب زاده تصریح کرد: باید درباره قرنطینه شهر‌ها تصمیم‌گیری جدی انجام شود و حتی قرنطینه در محدوده محله‌ها هم می‌تواند اعمال شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه احتمال ممنوعیت‌های حمل و نقلی در پایتخت درباره مترو و اتوبوس تا چه میزان قابلیت اجرایی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه ایران در انتشار این ویروس در رده‌های بالایی قرار دارد، باید همه نکات را جدی بگیریم و اگر تمامی این موارد را اجرایی کنیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که حداکثر فروردین ماه این بیماری را کنترل کنیم، اما این مساله مشروط به این است که تمامی موارد را رعایت کنیم.


برچسب ها: کرونا شهرداری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *