رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابلاغ ۹۲ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیک در دادگستری‌های استان آذربایجان غربی/ ۶۵ درصد از پرونده‌های مسن مختومه شد

8:50 - 06 فروردين 1399
کد خبر: ۶۰۶۰۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: ۹۲ درصد از اوراق قضایی در سطح استان در سال ۹۸ به صورت الکترونیک ابلاغ گردیده‌اند که نسبت به ابتدای سال با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

عید 32/ابلاغ ۹۲ درصد از اوراق قضایی به صورت الکترونیک در دادگستری‌های استان آذربایجان غربی/ ۶۵ درصد از پرونده‌های مسن مختومه شده استعلی اکبر گروسی رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی بیان کرد: ۹۲ درصد از اوراق قضایی در سطح استان در سال ۹۸ به صورت الکترونیک ابلاغ گردیده‌اند که نسبت به ابتدای سال با رشد ۵ درصدی همراه بوده است و در این مورد استان آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را دارا است.

وی ادامه داد: به منظور توسعه خدمات الکترونیک قضایی در راستای تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و ابلاغ صحیح اوراق قضایی با افتتاح ۸ دفتر خدمات اکترونیک قضایی در سال ۹۸ تعداد این دفاتر به ۴۱ دفتر در سطح استان رسیده است.

گروسی گفت: همچنین برابر این آمار در مورد رسیدگی به پرونده‌های مسن قضات و کارکنان اداری با کار و تلاش جهادی و شبانه روزی خود توانسته‌اند که ۶۵ درصد این پرونده‌ها را به سرانجام رسانده و مختومه نمایند که این عملکرد کم نظیر می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

این مقام قضایی افزود: ابلاغ الکترونیک یکی از اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی است که فواید بسیار خوب و اثربخشی را برای مردم و دستگاه قضا داشته است؛ از جمله این فواید می‌توان به افزایش سرعت در رسیدگی‌ها و کاهش اطاله دادرسی و نیز افزایش میزان دقت در ابلاغ‌های قضایی و جلوگیری از تضییع حقوق اصحاب پرونده و صرفه‌جویی در هزینه‌های کاغذ و چاپ و ابلاغ و پست و ... اشاره کرد.

گروسی در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک شاهد رسیدگی‌های تمام الکترونیک در دادگستری‌ها باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *