«فصل شیدایی» تعزیه‌ای مدرن است

9:41 - 27 تير 1394
کد خبر: ۶۰۵۸۹
خبرگزاری میزان: بازیگر و خواننده کشورمان گفت: نمایش "فصل شیدایی" و نمایش‌های این چنینی، تعزیه‌ای مدرن هستند كه با تجمیع روایت‌ها و قصه‌ها، تأثیرگذاری بسیار بالایی دارند.
به گزارش گروه فرهنگی ، امیرحسین مدرس، مجری، بازیگر و خواننده،‌ پس از تماشای نمایش فصل شیدایی، با اشاره به استقبال حدود 10 هزار نفری تماشاگران از این نمایش گفت: با توجه به استقبالی كه از این نمایش در شهرهای مختلف كشور شده بود، انتظار داشتم كه استقبال چند هزار نفری از این نمایش در تهران رخ دهد.

وی ادامه داد: تماشاگران فصل شیدایی از طیف‌های مختلف و اقشار گوناگون هستند و این موضوع برایم بسیار جالب و شگفت‌آور بود.

مدرس همچنین درباره دلیل استقبال مردم از نمایش فصل شیدایی گفت: تمام كسانی كه این اجرا را دیدند از هر تیپ و قیافه‌ای، به ریشه‌ها و باورها اعتقاد دارند و همین اعتقاد اینها را به محل اجرا كشانده است؛ ضمن اینكه فرصتی است كه چند هزار نفر در آن واحد، نمایشی را ببینند كه شكل میدانی دارد.

وی افزود: اینگونه نمایش‌ها و گرد‌همایی‌های میدانی، ریشه در هنر اصیل و سنتی ما به نام تعزیه دارد كه با ملزومات ابتدایی  اجرا می‌شود؛ ولی نمایش فصل شیدایی و نمایش‌های اینچنینی، تعزیه‌ای مدرن هستند كه با تجمیع روایت‌ها و قصه‌ها تأثیرگذاری بسیار بالایی دارند.

مدرس در خصوص تأثیرگذارترین و جذاب‌ترین بخش فصل شیدایی گفت: نمایش اتفاقات دهه‌های اول اسلام مانند اتفاق غدیر و اتفاقات تلخی كه برای اهل بیت (ع) رخ داد و در این نمایش بخش‌هایی از آن به تصویر كشیده شد، بسیار جالب بود و مجالس روضه و منبر و مداحی را برایم تداعی كرد.

وی در پایان سخنان خود صحنه عملیات فتح‌المبین كه بوی دود انفجار میدان جنگ را به مشام بیننده رساند را اقدامی متحورانه و خلاق نامید كه می‌تواند حال و هوای روزهای جنگ را برای مردم و به خصوص نسل جوان زنده كند.

از ابتدای اجرای این نمایش بزرگ در تهران، کارگردانان، چهره‌های فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان لشکری و کشوری، در کنار هزاران نفر از مخاطبان فصل شیدایی به تماشای این نمایش میدانی و چندرسانه‌ای نشسته‌اند.
 
نمایش بزرگ، میدانی و چندرسانه‌ای «فصل شیدایی»  که در شب‌های ماه مبارک رمضان، پذیرای بیش از 8 هزار نفر از شهروندان تهرانی بود، به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، تاریخ را با محوریت توسل به اهل بیت(ع) از هبوط حضرت آدم(ع) تا ظهور حضرت حجت (عج) مرور می‌کند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *