ترکیه از خروج تجهیزات نظامی خود از ادلب خودداری می‌کند

15:52 - 23 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۵۵۱۵
خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی در وزارت دفاع ترکیه می گوید آنکارا بر عدم خروج تجهیزات نظامی اش از ادلب در مذاکرات با روسیه تاکید دارد.
ترکیه از خروج تجهیزات نظامی خود از ادلب خودداری می‌کندبه گزارش گروه بین الملل ؛ وزارت دفاع ترکیه امروز، جمعه ۲۳ اسفند از تداوم مذاکرات با هیئت نظامی روسیه در مورد «ادلب» خبر داد.

خبرگزاری آناتولی با انتشار توییتی مدعی شد مذاکرات «آنکارا» و «مسکو» در مورد ادلب با محوریت خودداری ترکیه از خروج تجهیزات نظامی اش از این استان سوریه در فضایی مثبت ادامه دارد.

آناتولی با استناد به منابعی در وزارت دفاع ترکیه نوشت: «ترکیه ضمن ادامه مذاکرات با هیئت روسی در مورد ادلب در فضایی مثبت و سازنده، بر ادامه فعالیت پست‌های دیدبانی خود در منطقه کاهش تنش ادلب تاکید دارد.»
 

هنوز هیچ مقام ترکیه‌ای این خبر را تایید نکرده است.

از سوی دیگر «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه امروز با «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس که در آنکارا به سر می‌برد، در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله ادلب بحث و گفتگو کرد.

آکار پیشتر هشدار داده بود که در صورت نقض آتش بس در ادلب، ارتش ترکیه حمله به مواضع دولت سوریه را ادامه می‌دهد. این در حالی است که «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: «اگر نظامیان آمریکایی و ترکیه‌ای خاک سوریه را ترک نکنند، دمشق مجاز به استفاده از زور خواهد بود.»

«ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان»، روسای جمهور روسیه و ترکیه ۵ مارس (۱۵ اسفند) توافق نامه‌ای را امضا کردند که براساس آن آتش بس در ادلب به اجرا درآمد.

برچسب ها: ترکیه خلوصی آکار

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *