بحران کرونا در آمریکا؛ بیشتر مردم آمریکا در معرض ابتلا هستند

18:19 - 21 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۵۱۴۳
ویروس کرونا در آمریکا روندی به شدت صعودی پیدا کرده و تا کنون بیش از ده‌ ها ایالت در این کشور موارد ابتلا به این ویروس را ثبت کردند.
به گزارش گروه بین الملل ، ویروس کرونا که قبل از شروع سال جدید چینی وارد شهر ووهان در مرکز این کشور شد در همان نخستین روز‌ها این کشور را با شوکی بزرگ رو به رو کرد، اما اکنون روندی نزولی به خود گرفت و سرانجام بیمارستان‌های موقتی که برای مراقبت از مبتلایان برپا شده بود، تعطیل شدند.
 
 
عکس | کرونا در آمریکا
این در حالی است که شیوع ویروس کووید ۱۹ در چین هم اکنون در سراشیبی قرار گرفته، اما شیوع ویروس در نزدیک‌ به صد کشور‌ شیب تندی به خود گفته و کم کم به بحرانی جهانی مبدل شده است.

رشد و گسترش کرونا در قاره اروپا نیز رشد صعودی داشته و ده‌ ها کشور را مبتلا کرده و حتی ایتالیا که در جایگاه دوم از نظر شمار قربانیان و مبتلایان قرار دارد را در قرنطینه کامل فرو برده است.
 
 
عکس | کرونا در آمریکا
اما آمریکا نیز از شر این ویروس در امان نبوده و با وجود آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور سعی دارد خطر شیوع این ویروس را کم اهمیت جلوه دهد، اما بیش از ۳۷ ایالت در آمریکا گرفتار بحران کرونا شدند.
 
عکس | کرونا در آمریکا
نکته دیگر آن است که گزارش‌ها و ارزیابی از آنچه شهروندان آمریکایی در آینده‌ای نزدیک با آن مواجه می‌شوند، هشدار دهنده است.
 

عکس | کرونا در آمریکا
 
بنابر گزارش دیلی بیست، هفته گذشته اعضای جمهوریخواه کنگره در جلسه‌ ای که در پشت در‌های بسته در کاخ سفید برگزار شده بود گزارشی دریافت کردند که به گفته یک مقام پیشین کاخ سفید احتمال زیادی وجود دارد که بیشتر مردم در آمریکا در نهایت در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند.
 

عکس | کرونا در آمریکا
 
این ارزیابی از سوی یک مقام اسبق سازمان بهداشت و درمان کاخ سفید صورت گرفته که می‌گوید اکثر شهروندان آمریکایی به این ویروس آلوده شده و یا بیمار می‌شوند.
 
 
عکس | کرونا در آمریکا
اما این در حالی است که کارشناسان بهداشت عمومی با این نظر موافق نیستند چرا که تمامی افرادی که در معرض این ویروس قرار دارند آلوده نخواهند شد. با این وجود این گزارش بر شدت احتمالی بحران رو به رشد تاکید دارد.
 
عکس | کرونا در آمریکا
مقام‌های بهداشتی این کشور ۱۶ مورد جدید مبتلا به این ویروس را اعلام کردند که در مجموع شمار مبتلایان به بیش از ۱۰۱۰ نفر رسیده است؛ در مجموع تا کنون ۳۱ نفر در آمریکا بر اثر کرونا جان باختند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *