با این ترفند کرونا را شکست دهیم

11:40 - 21 اسفند 1398
کد خبر: ۶۰۴۸۹۶
اکنون که ویروس کرونا در کشور شیوع پیدا کرده و مردم هم به اشکال مختلف در حال مقابله با آن هستند، حفظ آرامش مهمترین راهکار در این زمینه به شمار می‌رود.

با این ترفند کرونا را شکست دهیمبه گزارش گروه فضای مجازی ، ترس و دلهره یک واکنش یا غریزه طبیعی در مقابل مخاطرات برای انسان است، اما اگر ترس و اضطراب بیش از اندازه باشد، زندگی روزانه شخص را مختل می‌کند و از لحاظ جسمی و روحی به فرد آسیب می‌رساند.

اولویت اصلی و اساسی در مواقع بحران، حفظ آرامش و خونسردی افراد جامعه است و بزرگنمایی و ارائه نظر‌های غیرکارشناسی پیرامون ویروس کرونا که عمدتا در شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود نه تنها به کنترل و مهار این ویروس کمک نمی‌کند بلکه ضمن برهم زدن آرامش جامعه، نوعی ترس و دلهره را نیز بین شهروندان ایجاد می‌کند.

محمدحسین سالاری‌فر، رئیس پردیس علوم رفتاری دانشگاه بیرجند در خصوص کنترل و غلبه بر ترس و استرس ناشی از کرونا بیان کرد:

افراد باید ضمن رعایت موارد بهداشتی خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و از ترس غیرمنطقی پرهیز کنند.

رعایت نکات بهداشتی مهمترین عامل مبارزه با کرونا است، اما ترس و اضطراب سلامت روانی جامعه را مخدوش می‌کند و مردم اگر نکات بهداشتی را رعایت کنند قطعا با مشکلی مواجه نمی‌شوند و بر این مشکل هم غلبه خواهند کرد به همین دلیل رعایت آرامش و خونسردی در این ایام ضروری است.

در شرایط کنونی باید ارتباطات کمتر شده و کمتر به شب‌نشینی و دورهمی برویم و خداوند هم حافظ و نگهدار ما است که از ما خواسته کار خود را به درستی انجام دهیم تا کمک خداوند را ببینیم قطعا این مشکل هم رفع می‌شود.

در محیط منزل اعضای خانواده دیدن فیلم‌های شاد، طنز، سریال‌های مورد علاقه، آهنگ، فیلم‌های قدیمی و مطالعه را در دستور کار خود قرار دهند و از فرصت ایجاد شده برای دور هم بودن اعضای خانوده با یکدیگر استفاده کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *