ابهامی در پیروزی ایران وجود ندارد/ همه جریان‌های سیاسی به منافع ملی می‌اندیشند

10:42 - 25 تير 1394
کد خبر: ۶۰۴۱۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه جریان‌های سیاسی به منافع ملی می‌اندیشند، گفت: برای جامعه جهانی کمترین ابهامی در پیروزی و دستاورد ایران در مذاکرات هسته ای وجود ندارد.
به گزارش گروه سیاسی ، محمد حسن ابوترابی فرد در برنامه گفتگوی ویژه خبری چهارشنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه ساختمان تحریم ها فرو ریخته است افزود : مجلس و شورای عالی امنیت ملی با تعامل کامل متن توافقنامه را بررسی می کنند.


وی افزود : مجلس شورای اسلامی در جایگاه قانونی خود عمل می کند و دقیقا در جهت سیاست کلی نظام اسلامی و شورای عالی امنیت ملی است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی یادآورشد: تیم مذاکره کننده کشورمان با دانش ، انگیزه بالا،‌شجاعت و تجربه توانست مسیر دفاع از منافع ملی را در مقابل ساختار حاکم بر جهان هموار کند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یکی از زیباترین دوران ها را از وحدت ملی و انسجام اسلامی به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه بیش از یک دهه برای دستیابی به فناوری هسته ای تلاش و هزینه های بسیاری در این زمینه پرداخت کرده ایم افزود : دغدغه مجلس شورای اسلامی حفاظت و حراست از این سرمایه است.


ابوترابی موضوع هسته‌ای کشورمان را کلیدی و حساس دانست و تاکید کرد : عبور عزتمندانه و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران از تحریم ، کشور را در ریل حرکت به سمت استحکام اقتصاد ملی قرار داده و مسیر را برای اقتصاد مقاومتی هموار کرده است.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه همه جریان‌های سیاسی به منافع ملی می اندیشند گفت : اگر مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود قطعا دستاوردهای کنونی وجود نداشت و ایشان نشان دادند که دست برتر در مذاکرات با ایران است.

وی اضافه کرد : موضوع تحقیق و پژوهش باید به صورت شفاف در توافق نهایی مشخص شده باشد.

ابوترابی گفت : آقای ظریف سه شنبه هفته آینده گزارش و متن ترجمه شده و اصلی مذاکرات را به مجلس ارائه می دهد.

 آمریکا حق ایران در غنی سازی  گردن نهاد


حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه نیز در این برنامه گفت : آمریکا و متحدانش به حق ایران در غنی سازی اورانیوم و فناوری هسته ای گردن نهادند و این برای آنها درد آور است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حق هسته‌ای خود را تثبیت کرد افزود : این برای آمریکائی ها سخت است اما برای راضی کردن همپیمانان خود ژست پیروزی می گیرند.

آصفی تصریح کرد : بازی کردن در زمین آمریکائیها خطرناک است و با رایزنی نباید بگذاریم آنها ما را زیر بند هفت شورای امنیت قراردهند.

سخنگوی سابق وزارت امور خارجه کشورمان ،‌وتوی توافق وین در کنگره آمریکا ، کارشکنی برخی کشورهای همسایه و رژیم صهیونیستی و ‌تبلیغات منفی آمریکائیها برای ایجاد ابهام در میان دوستان داخل کشور را از چالشهای پیش روی نهایی شدن این توافق برشمرد.

انتهای پیام./


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *